• Äldre 4 May 22:21
    38350 visningar
    513 svar
    513
    38350

    Syskonförsök med pergotime

    Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

    Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

    Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.

  • Svar på tråden Syskonförsök med pergotime
  • Äldre 4 May 23:34
    #1
    Solrosen 83 skrev 2015-05-04 22:21:48 följande:

    Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

    Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

    Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.


    Kom till dessa två trådar :)

    Ska se om jag lyckas skriva hela trådnamnen :)
  • Äldre 4 May 23:35
    #2

    Såhär heter en

  • Äldre 4 May 23:35
    #3

    Och den andre heter såhär

  • Äldre 5 May 21:15
    #4
    Solrosen 83 skrev 2015-05-04 22:21:48 följande:

    Någon mer som är igång med syskonförsök och får hjälp med pergotime?

    Jag blev gravid med vår dotter i mars 2013 på tredje enkelkuren pergotime. Nu när hon snart blir 1,5 år känner vi att det är dags för syskon så jag har fått pergotime av min läkare igen och är mitt uppe i första kuren.

    Hade varit kul om någon annan i liknande situation ville följas åt.


    Vi är i samma situation , eller ja vår dotter på 2,5 blev till utan pergotime men nu har vi försökt väldigt länge så kroppen behöver lite hjälp på traven . Har fått bekräftat att jag har pco , därför jag inte lyckats bli gravid . Kram
  • Äldre 6 May 07:52
    #5
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-05 21:15:20 följande:
    Vi är i samma situation , eller ja vår dotter på 2,5 blev till utan pergotime men nu har vi försökt väldigt länge så kroppen behöver lite hjälp på traven . Har fått bekräftat att jag har pco , därför jag inte lyckats bli gravid . Kram
    Kul med fler syskonförsök. Kan ju vara lite känsligt för en del när man försöker med syskon. Finns ju de som tycker att man redan har ett barn och inte har lika stor rätt att tycka syskonförsöken är kämpiga. Så inte alltid man känner sig välkommen i trådar. De två trådar som tipsades om här innan verkar ju dock inte alls vara så och jag såg att du också hänger i de.

    Vad skönt att din pco inte ställde till det med första barnet. Fick ni försöka länge första gången?
  • Äldre 6 May 08:46
    #6
    Solrosen 83 skrev 2015-05-06 07:52:11 följande:

    Kul med fler syskonförsök. Kan ju vara lite känsligt för en del när man försöker med syskon. Finns ju de som tycker att man redan har ett barn och inte har lika stor rätt att tycka syskonförsöken är kämpiga. Så inte alltid man känner sig välkommen i trådar. De två trådar som tipsades om här innan verkar ju dock inte alls vara så och jag såg att du också hänger i de.

    Vad skönt att din pco inte ställde till det med första barnet. Fick ni försöka länge första gången?


    Ja jag tycker de är rätt påfrestande . Alla runtom som frågar när de e dags för syskon osv . Eller tänk inte på det så blir du gravid .

    Många förstår nog inte riktigt att det är jobbigt även om vi har henne .

    Hehe nä kan jag inte påstå . Jag råkade bli gravid 1,5 månad efter vi träffats , så gick vääääldigt fort där ????.

    Försökte ni länge med första ? Jag har inte vetat att jag har pco förens nu i vintras efter utredningen .

    Kram
  • Äldre 6 May 10:10
    #7

    Jag blev gravid med sonen på egen hand och han är nu 3½ år och så har vi lillasyster 14 månader som blev till efter andra enkelkuren med Pergotime. NU börjar vi längta efter en tredje så ska kontakta läkaren för att få Perotime utskrivit igen så förhoppningsvis är vi igång och försöker snart också. :) 

  • Äldre 6 May 12:54
    #8
    Agnesmamma2012 skrev 2015-05-06 08:46:41 följande:

    Ja jag tycker de är rätt påfrestande . Alla runtom som frågar när de e dags för syskon osv . Eller tänk inte på det så blir du gravid .

    Många förstår nog inte riktigt att det är jobbigt även om vi har henne .

    Hehe nä kan jag inte påstå . Jag råkade bli gravid 1,5 månad efter vi träffats , så gick vääääldigt fort där ????.

    Försökte ni länge med första ? Jag har inte vetat att jag har pco förens nu i vintras efter utredningen .

    Kram


    Ja då gick det ju väldigt fort sist :)

    Vi fick först vänta 1 år innan vi fick göra utredning. Försökt ju så klar då med men var svårt då min cykel var så otroligt oregelbunden. Sen tog det drygt 4 mån från första läkarbesöket tills jag fick börja med pergo. Konstaterade pco vid först läkarbesöket men ville sen kolla om jag hade egen äl och kolla upp min sambo innan jag fick börja. Sen tog det sig på tredje enkelkuren så totalt sett ca 1,5 år efter jag slutade med p-pillerna
  • Äldre 6 May 12:54
    #9
    Snowflakee skrev 2015-05-06 10:10:18 följande:

    Jag blev gravid med sonen på egen hand och han är nu 3½ år och så har vi lillasyster 14 månader som blev till efter andra enkelkuren med Pergotime. NU börjar vi längta efter en tredje så ska kontakta läkaren för att få Perotime utskrivit igen så förhoppningsvis är vi igång och försöker snart också. :) 


    Spännande! Hoppas ni snart får tid så ni kommer igång.
  • Äldre 6 May 16:28
    #10

    [quote=75261136][quote-nick]Solrosen 83 skrev 2015-05-06 12:54:19 följande:[/quote-nick]Ja då gick det ju väldigt fort sist :)

    Vi fick först vänta 1 år innan vi fick göra utredning. Försökt ju så klar då med men var svårt då min cykel var så otroligt oregelbunden. Sen tog det drygt 4 mån från första läkarbesöket tills jag fick börja med pergo. Konstaterade pco vid först läkarbesöket men ville sen kolla om jag hade egen äl och kolla upp min sambo innan jag fick börja. Sen tog det sig på tredje enkelkuren så totalt sett ca 1,5 år efter jag slutade med p-pillerna[/

    Som för oss nu då . Över 1,5 år sen ja slutade med p-pillerna . Var hos gyn första gången i november förra året pga de väldigt långa o oregelbundna cyklerna . Redan då såg de att jag har pco , men fick lämna blodprover osv , plus att sambon med har fått lämna spermaprover. Fick till sist pergotime och provera nu i mars .

    Jag hoppas att vi slipper fler kurer allihop ????

Svar på tråden Syskonförsök med pergotime