• Anonym (Distans studier?)

Har du studerat distans?

Hej! Jag bor utomlands och vill studera lite samtidigt! Men har svårt att hitta distans studier där jag faktiskt kan tenta av på distans!!! 

Så har du plugga på Distans där utbildningen kunnat tentas av helt på distans eller haft max 1 uppmöte/termin? 

Kan du dela med dig av:

-vilken utbildning
    -vilken skola
    -studiehastighet
    -hur många obligatoriska träffar det innebar under de olika terminerna? 

Vill läsa motsvarande bachlor och en master men som sagt helst på heltids distans. 

Tack på förhand med er hjälp! 

• Svar på tråden Har du studerat distans?
  • Anonym (Gammal d-student)

Oj, nu läste jag ju inte på så hög nivå som du är ute efter men jag har läst två kurser på distans, på grundnivå. Båda på Lunds universitet, juridik. Hade seminarier man kunde få komma till men inget obligatoriskt. Läste heltid på båda och tyckte det funkade bra med distansstudier, det viktiga är att man har självdisciplin och faktiskt gör det man ska. Ibland tyckte jag däremot de var lite tråkigt att inte ha någonstans att gå (till en skola). Att bara sitta hemma för mig var lite jobbigt så nuförtiden läser jag på kursbunden ort, tycker de är skönare att komma ut lite, mer personlig kontakt med läraren och träffa lite nya vänner m.m. Fördelen med distans är att man kunde sova hur länge man ville :)

• Anonym (U)
    Anonym (Gammal d-student) skrev 2015-05-04 23:49:14 följande:

Oj, nu läste jag ju inte på så hög nivå som du är ute efter men jag har läst två kurser på distans, på grundnivå. Båda på Lunds universitet, juridik. Hade seminarier man kunde få komma till men inget obligatoriskt. Läste heltid på båda och tyckte det funkade bra med distansstudier, det viktiga är att man har självdisciplin och faktiskt gör det man ska. Ibland tyckte jag däremot de var lite tråkigt att inte ha någonstans att gå (till en skola). Att bara sitta hemma för mig var lite jobbigt så nuförtiden läser jag på kursbunden ort, tycker de är skönare att komma ut lite, mer personlig kontakt med läraren och träffa lite nya vänner m.m. Fördelen med distans är att man kunde sova hur länge man ville :)

Är rädd för det du nämner. Men bestämt att biblioteket får bli min skola. Ha bestämda tider och plugga där för att inte fastna i soffan hemma.
  • Anonym (Mrs X)

Jag skrev C-uppsats på distans (på Linnéuniversitetet), halvfart samtidigt som jag jobbade heltid.
    Inga fysiska träffar men fortlöpande seminarier (videoföreläsning med gruppdiskussioner i forum) och uppgifter.

• Anonym (Distans studier?)

Men ingen som har tagit ett helt studium på distans? 

• Anonym (Ssk)
    Anonym (Distans studier?) skrev 2015-06-15 22:32:36 följande:

Men ingen som har tagit ett helt studium på distans? 

Läste hela in sjuksköterske utbildning på distans. Var fysiska träffar ca 5 dagar per termin, resten över internet.
Svar på tråden Har du studerat distans?