• Kosmonauten

Märkliga symptom efter uttag av P-Stav

Hejsan!
    Tog ut min P-Stav 21/4 och hade oskyddat mys med mannen 21-22-23/4.
    Den 25/4 började det molvärka i ryggen och sticka underligt i ena bröstet.

Tanken var inte att vi skulle bli gravida än, utan uttaget var för att jag haft stora problem med täta menstruationer och menssmärtor.
    BM sade att skyddet skulle sitta i åtminstone lite mer än en vecka, så vi tänkte få ut mesta möjliga innan så att säga =P

Men nu har den där molvärken suttit i sedan den 25 med mensvärk, illamående, yrsel och klumpighet. Visst drag/känningar på sidorna av brösten.
    Haft känsla av att nu kommer mensen! Ni vet säkert känslan. 

I och med att jag inte vet när jag skall ha min nästa mens är det lite svårt att veta när jag skall ta ett test. Testade negativt imorse med Lloyds Testa tidigt.

Så jag undrar naturligtvis om det här är någonting som har med själva hormonomställningen att göra?

• Svar på tråden Märkliga symptom efter uttag av P-Stav
  • fialia87

Hej. Vi är i samma situation. Tog ut min stav den 22/4 och har haft sådana sjuka symptom. Svullen mage, trög och bubblig mage, värk i ryggen, ont i äggstockarna till och från. Och för någon dag sedan fick jag en sådan sjuk värk i magen direkt jag rörde på mig. Så jag blev liggandes i två dagar.

Men på grund av att jag har tagit ut min p stav så har jag inte fått någon blödning alls än. Har så många frågor, när kan man testa som tidigast? Är detta normala symptom efter p staven eller är det grav symptom?

• Kosmonauten

Hej!
    Visst är det märkligt och minst sagt skitjobbigt? Mina symptom upphörde mer eller mindre i Torsdags. Jag tog ett test idag räknat efter hur min cykel var innan staven (26 dagar). Det visade förstås negativt och det var CB Digital.
    De säger ju att det är ett riktigt säkert och bra test.

Jag kan inte minnas att det har varit såhär när jag tagit ut de andra stavarna, hade inga problem med dem i och inte heller efteråt.

Hur är det med dig? Haft stav innan den du tog ut nu? 

• fialia87

Jo mycket märkligt och mycket förvirrande. Jag har fått fler symptom som bättre luktsinne, när min man hade gjort en marinad så kände jag från ett helt annat rum att han hade haft vitlök i. Sedan känner jag dofter från folk så som hudkrämer och deo:) haha. Helt galet. Jag är inte mig själv och blir så frågande. Jag tog ett test igår (vanlig teststicka), visade neg. Men har fortfarande tankarna i huvudet att det är för tidigt. Det har ju inte ens gått tre veckor än.

detta var min tredje stav och jag har aldrig känt så här innan. Jag har inte haft nå speciell mens under tiden jag har haft stav. Denna gång var staven 4år, alltså ett år gammal och jag hade börjat få mens de senaste månaderna med den i armen. Så även bm sa att det är tecken på att jag redan har börjat få ägglossning. Hmm. Blir inte klok på detta alltså:/

Är alla dina symptom alltså helt borta?

• Kosmonauten

Inte helt borta, men inte alls så påtagliga. Jag har bättre luktsinne och ibland känner jag dofter som inte finns. Yrseln är något värre numera och har känningar i brösten som jag aldrig har annars.

Mensen lyser med sin frånvaro, vilket den aldrig gjort, inte ens efter uttag av stav.

Svar på tråden Märkliga symptom efter uttag av P-Stav