• Anonym (Kille)

Hur ska jag tolka att hon inte hör av sig?

Jag har lärt känna en tjej genom en dejtingsajt. Vi har chattat där några dagar och fått en väldigt bra kontakt. I förrgår innan vi sa god natt till varandra fick jag hennes mobilnummer och hon sa att jag gärna fick höra av mig till hennes mobil framöver.

Så igår skickade jag ett sms till henne. Efter en stund fick jag ett glatt sms tillbaka som jag svarade på, men sen fick jag inget svar. Efter en timme skickade jag ett nytt sms och då fick jag till svar att hon var med en kompis och därför upplevdes som osocial. Jag svarade att hon kunde höra av sig när hon hade tid, men hon hörde inte av sig på hela kvällen och hon har inte hört av sig på hela dagen och kvällen nu. Jag funderar varför?

Jag blir lite besviken, hade sett fram emot att få sms:a med henne. Funderar på att skicka ett nytt sms imorgon. Jag vill inte vara för på därför jag skrev att hon kunde höra av sig när hon hade tid.
    Vad tror ni det beror på att hon inte hör av sig?

• Svar på tråden Hur ska jag tolka att hon inte hör av sig?
  • Donizetti

Det finns olika alternativ.

1 Hon har inte tid.

2 Hon vill hålla dig på halster lite.

3 Hon ä inte intresserad.

4 Hon vill smälta dig lite, intrycket hon fått av dig.

• Pomperipozzan

Så klart är det en svår fråga, ngt i dina sms kan ha varit avtändande eller så vet hon inte vad hon ska skriva. Jag hade INTE skickat fler sms om jag var du, hennes tur, HON var upptagen etc. Vill hon prata vidare så kontaktar hon dig, annars får du släppa.

Hoppas det går bra!

• j a d e d

Väldigt bra fråga. Spontant- hon är inte intresserad. Beklagar.

• Anonym (mia)

Förmodligen ointresse. Ni har inte etablerat en speciellt tät kontakt. Verkar som att man på dejtingsiter typ hörs med flera samtidigt med?! Hon kanske har det på g med nån annan?

Hör INTE av dig mer. Släpp det.

• Anonym (Google)

Vet inte hur mycket info du släppt om dig själv när ni chattat via sajten, i alla fall är oftast någons telefonnummer ingång till en hel värld av information om den man planerar att träffa, som man så klart använder sig av.. Kanske hittade hon bilder av dig på nätet, ingång till din Facebook, inkomstuppgifter eller annat som gjorde att hon tappade intresse

• Dr Nail

Ah. Typiskt "svårflörtad" beteende. Ge inte upp nu, nu är din chans att bevisa att du vet vad du vill!

• Anonym (Kille)
    Några av er tycker inte jag ska höra av mig igen för att det är hennes tur och det kan jag hålla med om, samtidigt så kan det ju vara så att hon inte vet vad hon ska skriva eller att hon vill hålla mig på halster eller smälta mig lite. Är svårt att veta.

Jag funderar ändå på om jag ska skriva ett till sms och se vad hon svarar på det. Om hon inte har tid då heller så får jag väll avvakta och se om hon hör av sig något till mig sen. Annars så är hon väl inte intresserad antar jag. Tycker det är knepigt för hon har verkat så intresserad hela tiden fram till nu.

Är det fler som varit med om liknande händelser och hur gick det i så fall för er?

• Anonym (Lillajag)

Hej på dig!

Har också varit med om detta fenomen att killar inte hör av sej när man väl lämnat mobil nummer. Själv tycker jag det är ohyffsat att inte svara om man smsar när man precis fått nummret, att skylla på att man är osocial eller inte har tid brukar för min del iaf vara att dom inte är intresserade, men nu kan det ju i hennes fall kanske vara så att hon helt enkelt inte har tid just när hon lämna ut nummret men det verkar konstigt för har man tid å sitta å chatta så har man väl tid å svara tillbaka när man väl lämnat ett nummret, eller så vill hon bara spela svårfångad. Men ja tycker det hör till hyffs å svara när man nyss lämnat sitt nummer annars kan det lika väl va tycker jag. En del tror kanske att man ska byta massa bilder på direkten och är bild jägare och har man visat en bild å sen tystnad så va dom bara ute efter å kolla hur man såg ut å inget mer. Låt henne höra av sej och hör hon inte av sej å de tar längre å längre tid mellan gångerna så kan ja bara ge dig tipset å slänga hennes mobil nummer, för då är dom helt enkelt inte intresserade. Så har de iaf varit för min del att tar de längre å längre tid mellan gångerna, dåliga ursäkter osv då är dom inte intresserad, skylla på inte har tid är bara barnsligt, gillar man nån tar man sig tid ändå.

• Donizetti
    Anonym (Kille) skrev 2015-05-06 17:40:45 följande:

Några av er tycker inte jag ska höra av mig igen för att det är hennes tur och det kan jag hålla med om, samtidigt så kan det ju vara så att hon inte vet vad hon ska skriva eller att hon vill hålla mig på halster eller smälta mig lite. Är svårt att veta.

Jag funderar ändå på om jag ska skriva ett till sms och se vad hon svarar på det. Om hon inte har tid då heller så får jag väll avvakta och se om hon hör av sig något till mig sen. Annars så är hon väl inte intresserad antar jag. Tycker det är knepigt för hon har verkat så intresserad hela tiden fram till nu.

Är det fler som varit med om liknande händelser och hur gick det i så fall för er?

Okej, du ville veta hur det gick för oss andra. Det här skedde visserligen inte på en chat utan en man jag träffade irl. Han messade, jag svarade inte. Lärde mig när han hade lunch och då ringde från dolt nummer. Svarade inte då heller. Inte för att spela svårfångad utan för att jag helt enkelt inte hade lust, var inte inställd på nån som skulle komma här och ragga. Vi är gifta idag.
  • Anonym (Kille)
    Anonym (Lillajag) skrev 2015-05-06 18:02:03 följande:

Hej på dig!

Har också varit med om detta fenomen att killar inte hör av sej när man väl lämnat mobil nummer. Själv tycker jag det är ohyffsat att inte svara om man smsar när man precis fått nummret, att skylla på att man är osocial eller inte har tid brukar för min del iaf vara att dom inte är intresserade, men nu kan det ju i hennes fall kanske vara så att hon helt enkelt inte har tid just när hon lämna ut nummret men det verkar konstigt för har man tid å sitta å chatta så har man väl tid å svara tillbaka när man väl lämnat ett nummret, eller så vill hon bara spela svårfångad. Men ja tycker det hör till hyffs å svara när man nyss lämnat sitt nummer annars kan det lika väl va tycker jag. En del tror kanske att man ska byta massa bilder på direkten och är bild jägare och har man visat en bild å sen tystnad så va dom bara ute efter å kolla hur man såg ut å inget mer. Låt henne höra av sej och hör hon inte av sej å de tar längre å längre tid mellan gångerna så kan ja bara ge dig tipset å slänga hennes mobil nummer, för då är dom helt enkelt inte intresserade. Så har de iaf varit för min del att tar de längre å längre tid mellan gångerna, dåliga ursäkter osv då är dom inte intresserad, skylla på inte har tid är bara barnsligt, gillar man nån tar man sig tid ändå.

Hej!
    Ja jag tycker också att hon borde höra av sig och visa sig intresserad när hon lämnat sitt nummer. Jag har sett bild på henne och hon bild på mig innan hon lämnade sitt nummer så kan nog inte bero på utseendet. Precis som du skriver så gillar man någon så tar man sig tid, så tycker jag också.
Svar på tråden Hur ska jag tolka att hon inte hör av sig?