• Anonym (Lider ända in i själen!)

Jag mår så dåligt!!

Hej,

Min man är underbar på många sätt, men har såklart brister som vi alla har. Dessvärre så påverar detta vårt samliv oerhört mycket. Vi är gifta och har tre barn, två hundar, en katt, en villa och två bilar. Min man kan inte förstå varför jag ville ha en bil i mitt namn (den andra står endast på honom). Huset äger vi båda två. Jag gör väldigt mycket för min familj. Jag klipper gräset, jag målar och fixar hemma, jag ser till att alla räkningarna betalas, jag ser till att barnen gör sina läxor, jag ser till att det tvättas och städas, jag ser till att vi är hela, rena och fräscha. Jag ber min man om hjälp ibland, men det är ändå jag som alltid måste ta tag i allt. Min man har gått upp mycket i vikt, han låter håret växa som en djungel på kroppen sin (förrutom pungen). Han är inte attraktiv i mina ögon längre. Det värsta är nog att han så sällan leker med barnen, jag måste börja med allt! Ibland kommer han med, ibland inte... Det är som om han är hemma, men inte riktigt förstår fullt ut vad en familj innebär. Han säger att han älskar oss och han tar hand om oss på sitt sätt. N'r jag ber honom att göra något med sina söner så får jag frågan som -" Som vadå"? Han är verkligen inte självgående... Listan kan göras lång, MEN... Jag kan inte ha sex med honom, det bara går inte. Min kropp vill inte alls. Han förstår inte alls!! Jag sov dåligt under flera nätter, hade ont i kroppen och led av restless legs. I går somnade jag som ett barn av ren utmattning, vad gör min man då!? JO, HAN VÄCKER MIG!!! Jag blir så arg, varför kan jag inte få sova... DEt är som han inte älskar mig riktigt bra för att förstå att jag behöver få sova. Han blev arg till baka och jag gick och lade mig i soffan... Orkar inte så mycket mer nu alltså.. Vad ska jag göra för att få honom att förstå?

Nej, jag vill inte skiljas och ja, jag älskar honom!!

• Svar på tråden Jag mår så dåligt!!
  • DickRex

Det framgår inte om du har pratat med honom om vad du känner, så...

...och nästa steg är väl familjerådgivningen.

Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och försök förstå istället för att missförstå.

Det har jag redan, flera gånger om.. Han tror att kärlek är sex och förstår inte alls mitt dilemma. Det är nog därför jag skriver här för jag vet inte hur vi kan gå vidare...

Det har jag redan, flera gånger om.. Han tror att kärlek är sex och förstår inte alls mitt dilemma. Det är nog därför jag skriver här för jag vet inte hur vi kan gå vidare...

Jag vill verkligen och tycker verkligen att vi kan må bra av terapi, men vi bor utomlands just nu / har med hans jobb att göra) och har inte tillgång till en familjeterapeut. jag har sagt till honom hur jag känner, men såfort han ser mig glad och sprallig tror han att det betyder att jag vill ha sex.. Han ger mig aldrig bara en kram utan att vilja ha mer än en kram tillbaka..

• Anders 386

Jag tror inte alls att du älskar honom TS. Iaf inte som en partner. Det är mer troligt att du älskar det liv ni har ihop. Du vill inte lämna livet med hus villa barn o vovve.
    Du har nog helt enkelt glömt bort hur det är att älska en man passionerat. Många lever tyvärr så, det kanske är bekvämt men det är inte lyckligt. Speciellt kvinnor har en förmåga att "lägga ner" sexet när passionen försvinner. Dom flesta män klarar inte det utan lider av den minskande sexfrekvensen. Men du kanske håller på att vakna upp nu?
    Men det är ett svårt val - inte lätt att bryta ett långvarigt förhållande, speciellt inte när man har barn. Men med tanke på hur du ser på din man så är nog den bästa lösningen på sikt att bryta upp.

Jag förstår vad du menar, men känner det inte så. Vi skrattar ihop och älskar att göra allt tillsammans. Jag kan inte se mig vilja ha ett liv med någon annan man. Jag vill fortsätta vara gift med min man och undrar om någon annan varit i samma sits som mig och hittat en väg ut ur det. Han har som sagt sina brister, som vi alla har. Men de flesta försöker ju arbeta med det.

Han har bajsspår i sina kalsonger...
    Han har inget fint bordsskick... (slickar sig om fingrarna)
    Han äter på tok för mycket och för sent...
    Han leker inget med barnen...
    Han kan inte hitta på något själv...
    Han tillbringar mycket kvalitetstid framför datorn och blir irriterad på barnen om de stör honom...
    Listan kan göras lång, men allt det där gör honom till den han är =)

Jag lider av anemi sedan flera år tillbaka och brukar därför behöva få sova för att orka med dagarna. Trots det har jag alltid maten färdig åt honom, huset städat och barn på bra humör. Jag bryr mig om mitt utseende och ser helt OK ut. Jag håller honom sällskap och hjälper till med saker han behöver ha hjälp med. 

Jag får aldrig en kram utan att höra -" vad sexig du är", " ska vi bada sen?", "kan vi inte mysa nu".. Han blir alltid arg när jag säger nej och förstår inte mig alls.

Nu när jag skriver detta så ser det nästan ut som att han inte älskar mig faktiskt.

• Anders 386
    Anonym (Lider ända in i själen!) skrev 2015-05-06 11:54:40 följande:

............
     Jag får aldrig en kram utan att höra -" vad sexig du är", " ska vi bada sen?", "kan vi inte mysa nu".. Han blir alltid arg när jag säger nej och förstår inte mig alls.

Nu när jag skriver detta så ser det nästan ut som att han inte älskar mig faktiskt.

Hur får du det till att han inte älskar dig??  Han verkar ju vara sexuellt intresserad iaf, och blir han arg när han får nej visar ju bara hur viktigt sexlivet är för honom. (Det är en ganska normal reaktion när man blir avvisad av sin partner gång efter gång..)
    Men du har nog skämt bort honom - han tar dig för given- och som många män har han inte riktigt koll på att åren förändrat honom. Allt för många män tar för givet att det är helt normalt att sunka ner sin kropp med åren - men det gäller att få honom att fatta själv att man faktiskt kan åldras med en snygg kropp och ett trevligt beteende. För vissa män är det tyvärr viktigare att ha en representativ bil än att ha en representativ kropp.

Ditt ointresse för sex kanske är det som skapar hans ointresse för att göra sig fräch? - det blir en ond spiral som kommer att förgöra förhållandet. Ni måste bryta den spiralen på nåt sätt...   

Svar på tråden Jag mår så dåligt!!