• Äldre 6 May 13:54
    15606 visningar
    100 svar
    100
    15606

    Om ni fick en dotter idag- vad skulle hon få för namn?

    Hej! Är i v.33 med andra barnet, en lillasyster. Storasyster heter Svea.

    Vid det här laget hade vi namnet klart för länge sedan första graviditeten. Nu velar vi fortfarande.

    Vi är och nosar på Greta, Karin, Elsie och Annalisa. Vi gillar lite äldre svenska namn.

    Om ni fick en dotter idag? Vad skulle hon då få heta ?

  • Svar på tråden Om ni fick en dotter idag- vad skulle hon få för namn?
  • Äldre 6 May 13:57
    #1

    Hon skulle få heta Viola!

  • Äldre 6 May 14:00
    #2

    Alma

  • Äldre 6 May 14:01
    #3

    Om jag fick en dotter idag skulle hon få heta Velma. Jag älskar också gamla svenska namn men eftersom min sambo inte är svensk vill jag ha ett namn som passar i både Sverige och USA utan att låta konstigt och krystat i något av länderna. Men hade det inte varit för det så älskar jag namnet ingrid och hade gärna gett ett barn det. Har en kompis vars lillasyster heter Ingri (de är norskor) det tycker jag med är jättefint men hade nog satsat på ett klassiskt Ingrid.

  • Äldre 6 May 14:05
    #4
    PassionE skrev 2015-05-06 14:01:03 följande:

    Om jag fick en dotter idag skulle hon få heta Velma. Jag älskar också gamla svenska namn men eftersom min sambo inte är svensk vill jag ha ett namn som passar i både Sverige och USA utan att låta konstigt och krystat i något av länderna. Men hade det inte varit för det så älskar jag namnet ingrid och hade gärna gett ett barn det. Har en kompis vars lillasyster heter Ingri (de är norskor) det tycker jag med är jättefint men hade nog satsat på ett klassiskt Ingrid.


    Ingrid fungerar väl finfint även i USA? Det är ett superfint namn.
  • Äldre 6 May 14:09
    #5

    Lisa eller Lilly

  • Äldre 6 May 14:11
    #6

    Vi har en lillasyster i magen och det blir nog en Alva här:)

  • Abbe83
    Äldre 6 May 14:15
    #7

    Hanna och andranamnen Karin Josefine.  

  • Äldre 6 May 14:16
    #8
    BeanBag skrev 2015-05-06 14:05:43 följande:

    Ingrid fungerar väl finfint även i USA? Det är ett superfint namn.


    Jadå det funkar, men jag vill typ ha namn som är "vanliga" i båda länderna. Typ Emma och Anna. Så att det uttalas ungefär likadant på båda ställena. Vet inte varför, men vill inte att man ska behöva fundera över hur det stavas eller uttalas. Men vill inte heller ha amerikanska namn som Aaron eller kayla, även om det är fina namn :P
  • Äldre 6 May 14:21
    #9

    Tror jag hade valt Marielle. Tycker det är fint.

  • Äldre 6 May 14:29
    #10

    Miranda

Svar på tråden Om ni fick en dotter idag- vad skulle hon få för namn?