• debbie85

    LCHF :are som vill bli gravida

    Hej! Finns några såna här trådar men dom är gamla och ingen aktivitet i så jag skapar en ny. Har hamnat i en riktig svacka vad gäller kosten men brukar äta enligt LCHF och har gjort det från och till i 5 år. Det är den bästa kosten för hälsan, för att bli gravid, för humöret, osv enligt mig och många andra. Startar tråden för jag behöver pepp och inspiration! Nu kör vi!

  • Svar på tråden LCHF :are som vill bli gravida
  • Javli

    Här är en till! Har kört Lchf från och till sedan 2008 men kör nu igen och är på första försöket för andra barnet =).

  • Zebsmamma

    Här är en som drar igång lchfandet på allvar igen.. Mest för att jag mår så bra på det. Synd att man trillade ifrån o började slarva. Socker trollet bor här just nu, men planen är att fördriva honom bort..

    Väntar kotte nr 2

  • Javli

    Ja sockertrollet är hemskt!
    Vi får se hur det blir,,hoppas kunna hålla kvar lchf när jag blir gravid..

  • debbie85

    Vad kul att vi är fler! Välkomna!

    Javli När har du ägglossning? Jag har typ idag. Stackars ägg och spermier. Dom blir dränkta i glukos. :-P Ja, ja, ska köra igång med LCHF nu i dagarna och förhoppningsvis så kan jag bli gravid ändå. Hur gammal är din första? Min dotter är 16 månader.

    Zebsmamma Hur gammal är din första? När har du BF? Ja, det där eländiga sockertrollet! Dom senaste dagarna har jag vräkt i mig godis, m.m. trots att jag bara blir tröttare och tröttare, mår sämre och sämre.

    Hur ska vi komma igång nu då? Ska ni slänga eller äta upp alla fällor hemma? Tips på goda middagar?

  • Zebsmamma

    Min son blir 6 i augusti.. BF på kotte är 3 januari..

    Jag får kasta allt eller lägga in de i ett skåp o skriva namn på det..

    Min favorit middag är ugnsbakad lax med blomkålsmos

  • debbie85

    Ok. Kul med ett januari-barn! Min dotter är född i januari och blir vi gravida på första försöket nu så blir BF i slutet på januari.

    Har du nåt recept?

  • Zebsmamma
    debbie85 skrev 2015-05-07 12:37:31 följande:

    Ok. Kul med ett januari-barn! Min dotter är född i januari och blir vi gravida på första försöket nu så blir BF i slutet på januari. smile1.gif

    Har du nåt recept?


    Laxen i ugnen med Abbas tomat o örtsås. Blomkålsmos

    Koka sönder blomkålen, mosa den med visp eller i mixer, blanda i smör och grädde och riven ost. Krydda med salt o vitpeppar. Kanon gott
  • Jennie1987

    Hej!
    Här är en till lchf:are :)

    Jag har ätit lchf i många omgångar, och varenda gång har det där jäkla sockertrollet kommit tillbaks till mig!
    Nu har jag dock höjt hyran (läs uteslutit ännu mer kolhydrater) och hoppas att han ska hålla sig borta! :)

    Jag har PCOS och Hypotyreos och rejäl övervikt. Så tre starka punkter som går emot min dröm om att få bli mamma.
    Jag och mannen har kämpat och fått olika behandlingar i flera omgångar sen 2010.

    Lchf tror jag är det bästa alternativet, främst mot min övervikt, men också för min PCOS och min insulinintolerans, som medföljer...

    Vad kul att du tog upp ämnet i en ny tråd TS!
    Kan aldrig få för mycket inspiration! Och så skönt att få kontakt med likasinnade!

    Heja oss!


Svar på tråden LCHF :are som vill bli gravida