• Äldre 7 May 00:08
    1488 visningar
    5 svar
    5
    1488

    Så jävla ont! Vecka 29

    Vill bara kolla om någon kan lugna mig som också är vaken nu..

    Har under kvällen haft så ont i magen och ländryggen. Är gravid i vecka 28+1 med första barnet. Det började med att jag fick magknip och gick på toa och hade diarré. När jag får magknip går det alltid över efter toabesök. Men inte ikväll. Har så ont. Det är molvärk hela tiden och till och från kommer det i vågor med jätteont i magen. Ibland var tjugonde minut och ibland var femte. Det gör så ont att jag inte kan hitta någon skön position utan försöker bara fokusera på andningen. Vad ska jag göra och vad kan det bero på? Vill inte direkt ringa förlossningen mitt i natten.....

  • Svar på tråden Så jävla ont! Vecka 29
  • Äldre 7 May 00:14
    #1

    Jag tycker absolut du kan ringa förlossningen mitt i natten. Inget konstigt med att ringa dit på natten :) Jag hade pinvärkar från vecka 25 och blev sjukskriven resten av graviditeten, men det fick jag reda på först efter att värkarna mäts osv på sjukhus. Hoppas allt går bra för dig.

  • Äldre 7 May 06:56
    #2

    Men självklart kontaktar du vården. Förlossningen är ett bra ställe att börja på. Hoppas allt gått bra!

  • Äldre 7 May 12:19
    #3

    Tack för era svar! Det lugnade ner sig lite under natten så jag fick sova tre timmar iallafall. Molvärk idag men jag slipper smärtvågorna tack och lov. Imorgon ska jag till barnmorskan, så jag avvaktar tills dess om det inte blir värre igen.

    Tack för att ni tog er tid!

  • Äldre 10 May 02:41
    #4

    Hur gick det?

  • Äldre 11 May 20:10
    #5

    Det gick bra, smärtan gick över under dagen och jag har inte haft ont överhuvudtaget efter det. Barnmorskan trodde att det var maginfluensa, hon kan nog ha rätt, den betedde sig väldigt annorlunda bara mot hur en maginfluensa brukar göra.

Svar på tråden Så jävla ont! Vecka 29