• Fru Karlsson

    Någon som har gjort makesinsemination i malmö eller ska göra snart?

    Hej!
    Vill komma i kontakt med andra som gjort makesinsemination i Malmö Limhamn kliniken.Vi har försökt med syskon i 4 år snart utan ett enda positivt test.Vi har en gemensam son som blir 4 i sommar.Inga större fel finns på mannens simmare förutom en viss del slöa/defekta.Med det antalet han fick betyder det att de dör rätt snabbt efter så det gör allt svårare...Inga fel på mig finns.
    Vi ska på ett första besök på Limhamnskliniken den 19/5 och gå igenom våra prover samtal och undersökning på mig eftersom jag har ägglossning 19 eller 20.
    Jag skulle hellre vilja göra ivf direkt men till det finns det inga pengar men känns skönt att vara igång med det här nu.Hoppas innerligt att vi hinner få göra ett försök innan semestern och att det tar sig,det är vår enda chans till sykon.
    Berätta gärna lite om er och om ni gjort ivf/insemination där så vore det roligt och följas åt:)

  • Svar på tråden Någon som har gjort makesinsemination i malmö eller ska göra snart?
  • Kimsan82

    Hej!
    Vi har gjort makes insemination fast på rmc i malmö. Vi försökte själva i 2 år efter 1 1/2 sökte vi hjälp. Skickade egenremiss i maj, fick lämna prover i juni/juli. På första mötet 2 september. Sen fick vi göra ytterligare prover bla kontrast ultraljud av äggstockarna och centrifugering av spermier. Jag har egen bra ägglossning så i vårt fall ville dom mest kontrollera NÄR jag ägglossade. Gjorde vår första hormonstimulerade insemination efter ägglossningsspruta i november.
    7 augusti är vår lilla pojke beräknad att komma till världenHjärta

    Inser att det inte alltid fungerar så snabbt och att vi verkligen kan känna oss välsignade men det KAN gå så snabbt. Vi räknas som oförklarligt barnlösa,

    Stort lycka till och bara fråga om det är något du undrar!!

  • Fru Karlsson

    Hej.Vi var på på informationsmöte 19 på rmc i Malmö.Vi fick prata med en utländsk kvinna kom inte ihåg namnet.Hon sa att det för oss inte var nån mening att göra insemination eftersom vi har ett barn på naturligt sätt och blev gravid med honom eftter 6 månader.Hon tyckte vi skulle göra ivf till hösten.Så istället blev det information om ivf och hormonbehandlingar och allt.
    Vi har inte pengarna till ivf ens i Augusti,det tar lång tid för oss och spara och vi vill nog prova ett inseminationsförsök först innan vi går vidare med ivf.Även om det är små chanser med det så kan man ju prova det först.Har hört andra också som lyckats med insemination så kändes tråkigt de ignorerade det så.
    men jag ska ringa dem innan de stänger och säga vi vill göra insemination ändå först.Det är väll ändå vi som bestämmer det? Dessutom har vi två timmar att köra och sonen behöver barnvakt.Om vi gör ivf så måste vi åka dit tre gånger dit och hem så hade varit skönt om man kunde prova insemination först.Vi kände oss nästan lite lurade efteråt för de bokade upp oss för ivf start i Augusti fast vi kom dit för att göra insemination.Men jag ska prata med dem igen.
    vad roligt med lyckliga historier och att det funkar.Grattis!

  • mttp
    Fru Karlsson skrev 2015-05-29 14:45:30 följande:

    Hej.Vi var på på informationsmöte 19 på rmc i Malmö.Vi fick prata med en utländsk kvinna kom inte ihåg namnet.Hon sa att det för oss inte var nån mening att göra insemination eftersom vi har ett barn på naturligt sätt och blev gravid med honom eftter 6 månader.Hon tyckte vi skulle göra ivf till hösten.Så istället blev det information om ivf och hormonbehandlingar och allt.
    Vi har inte pengarna till ivf ens i Augusti,det tar lång tid för oss och spara och vi vill nog prova ett inseminationsförsök först innan vi går vidare med ivf.Även om det är små chanser med det så kan man ju prova det först.Har hört andra också som lyckats med insemination så kändes tråkigt de ignorerade det så.
    men jag ska ringa dem innan de stänger och säga vi vill göra insemination ändå först.Det är väll ändå vi som bestämmer det? Dessutom har vi två timmar att köra och sonen behöver barnvakt.Om vi gör ivf så måste vi åka dit tre gånger dit och hem så hade varit skönt om man kunde prova insemination först.Vi kände oss nästan lite lurade efteråt för de bokade upp oss för ivf start i Augusti fast vi kom dit för att göra insemination.Men jag ska prata med dem igen.
    vad roligt med lyckliga historier och att det funkar.Grattis!


    Hej Frukarlsson. har du lyckas med ditt andra barn? finns nån kvar här på tråden tror?
Svar på tråden Någon som har gjort makesinsemination i malmö eller ska göra snart?