Jag pluggar på/med NTI just nu.
Man kan välja att läsa heltid, 50% eller 25% fart.
Om man läser helfart så har du ett skriftligt prov som du skriver ut från internet som ska in varje vecka. (läser du halvfart så är det varannan vecka)
Du har vissa uppgifter som du löser direkt på internet som de har som "närvarokoll".
Sista fredagen är det prov på internet. Detta förutsätter att du kan sitta uppkopplad mot nätet i flera timmar och göra provet.
Efter kursen så ringer läraren dig och pratar igenom kursen, då ska du ha de skriftliga proven framför dig för de gås igenom då.
Du får alltid använda dig av böckerna och formelsamlingarna om det finns sådana.
Lärarna ser du aldrig...du har en sida som är din och via den kan du ställa skriftliga frågor till lärarna och dina studiekamrater.
Du kan även ringa läraren om det är något jättekrångligt.
Jag läser matte just nu och jag kan då skriva i allmänna diskussioner:
"Kan någon förklara talet 1386 för mig, jag fattar inte."
Då skriver oftast både elever och lärare en förklaring runt det talet till mig.
Det är ju en allmän diskussion så alla andra som har problem med samma grej kan ju läsa och skriva där.
Ungefär som här på FL...de som kan skriver liksom.
Det är tufft att det aldrig är några genomgånger eller förklaringar...du får liksom fixa allt själv genom litteraturen. Det är upp till dig att förstå vad som står i böckerna....och att lära dig det.
Det är LÄTTSAMT att internet har öppet dygnet runt så du kan plugga på helger, nätter, kvällar, dagar...bara du gör det.
Jättepraktiskt!