• NovaLe

någon som har studerat distans på nti skolan??? gymnasiekurser

Hejsan alla som vill berätta för mig om hur det är att studera på nti skolan, jag ska börja läsa på måndag. Börjar med ett ämne för att se hur det är och hur det går.

Jag skulle vilja veta hur det är att plugga distans. Hur e det med proven?
    Gör man muntliga uppgifter med lärarna via telefon???
    Om man gör proven hemma , får man använda sig av böckerna då?
    Är det tufft o hur e lärarna
    Aja har skitmånga funderingar!!

Skriv o berätta, jag skulle bli jätte glad!
    lite orolig inför starten

• Svar på tråden någon som har studerat distans på nti skolan??? gymnasiekurser
  • Jennie Brunflo

Jag pluggar på/med NTI just nu.

Man kan välja att läsa heltid, 50% eller 25% fart.

Om man läser helfart så har du ett skriftligt prov som du skriver ut från internet som ska in varje vecka. (läser du halvfart så är det varannan vecka)
    Du har vissa uppgifter som du löser direkt på internet som de har som "närvarokoll".
    Sista fredagen är det prov på internet. Detta förutsätter att du kan sitta uppkopplad mot nätet i flera timmar och göra provet.

Efter kursen så ringer läraren dig och pratar igenom kursen, då ska du ha de skriftliga proven framför dig för de gås igenom då.

Du får alltid använda dig av böckerna och formelsamlingarna om det finns sådana.

Lärarna ser du aldrig...du har en sida som är din och via den kan du ställa skriftliga frågor till lärarna och dina studiekamrater.
    Du kan även ringa läraren om det är något jättekrångligt.

Jag läser matte just nu och jag kan då skriva i allmänna diskussioner:
    "Kan någon förklara talet 1386 för mig, jag fattar inte."

Då skriver oftast både elever och lärare en förklaring runt det talet till mig.
    Det är ju en allmän diskussion så alla andra som har problem med samma grej kan ju läsa och skriva där.
    Ungefär som här på FL...de som kan skriver liksom.