• pyll2

gravid

Hej .

Jag är gravid för första gången och ska till bm på onsdag nästa vecka är sjukt orolig .. Har gjort två grav test och båda visar posetivt men är dö nojji att bm inte ska hitta nån bebis ????... Har försökt skaffa barn sen december föra året och nu äntligen gick de.

Min fråga är : har nån fått posetivt och det sedan visat sig att ddu ej var gravid ???

• Svar på tråden gravid
  • Fian88

Det du kommer göra hos bm är egentligen bara att prata. Hon kommer fråga om du vill göra ett graviditetstest. De flesta landsting erbjuder ett eller två ultraljud, blir man erbjuden två så tror jag att första är först i v 12-13, blir man erbjuden ett är det rul i v 17-20. När skulle du fått din mens? För var det nyligen så syns det ändå inget på ultraljud än. Så att hon inte skulle hitta någon bebis behöver du inte oroa dig över för det kan hon inte än.

• pyll2

1 mars sedan den 27 mars fick jag en blödning som vara i 2 dagar typ :/

• pyll2

Jag har noll koll första gången för mig så man har ju inventarie till sig riktigt att detta verkligen händer

• Fian88

Då kan det vara så att de skickar dig på ett ultraljud för att bestämma tiden! Jag fattade inte heller så vi bokade ett tidigt ul för att se om det verkligen var nått därinne. Lycka till

• pyll2

Ja jag ska görA det gör gravtest hela tiden kan ej fatta litar ej på dem haha. Tack så mkt

Svar på tråden gravid