AnnieAnniee skrev 2015-05-07 18:45:44 följande:
Jag är en tjej på 18 år som har haft panikångest sedan jag var 15. Allt ger mig ångest. Vanliga saker som folk gör under vardagen lixom. Gå till affären, skolan, sitta hemma, osv osv. Jag har panik ångest i princip hela tiden, varje dag. Illamående, hjärtklappningar, tung andning, svettningar till och med kräkningar ibland. Jag har försökt med avslappning, jag har gått på BUP (Barn och ungdoms psykiatrin) Och det har inte hjälpt mig ett dugg.. jag går på antidepressiva nu och aatarax som är ångestdämpande men det gör ingen nytta.
Finns det någon som har eller har haft panikångest? Jag är rätt så förlorad för tillfället och allt känns i princip meningslöst. Jag vet inte vart jag ska vända mig.
Hej! jag lider av panikångest varje dag, har gjort det i snart 3 år..
jag mår illa,får hjärtklappning ,känns som jag blir förlamad, känns som jag ska få hjärnblödning och hjärtinfarkt mm .
jag äter sobril och då jag fick det utskrivet hade jag inte en ända panikångest, just då. men sen var jag tvungen att öka till 2 tabletter om dan, sedan 3 och nu 4 st. och benso ska man absolut inte äta det är beroendeframkallande och kroppen behöver mer tabletter för att få effekt, jag ångar mig bittert att jag började med dom och nu är jag fast. klarar mig inte utan dom. jag får panikångest av allt!.
skrattar jag så får jag, städar jag så kommer det, är jag ensam, syr jag, är jag ute och bli kall om öronen, ute och går med hunden,fixar jag naglarna, åker och fixar ögonfransarna där jag måste ligga still i 2 timmar,dricker kaffe (vilket ökar ångesten mer så har börjat med koffeinfritt ) minsta jävla känsla jag får så utlöses denna jävla panik och jag HATAR den!, den tar över hela mitt liv. om jag får en nervryckning i tex fingret så sätter kroppen i gång att fly.äter också lergigan på kvällen i bland för att kunna slappna av. det är ett rent helvete och jag vette fan hur jag ska bli av med skiten. går nu på KBT. första gången var i torsdags, men som sagt man måste gå igenom en ångestattack för att bli av med den. men det vågar jag verkligen inte. så jag vet hur det känns :(