• 1Carro82

Kajal och ögonbryn

Jag söker efter bra produkter till mina ögon och tänkte att jag kanske kunde få lite hjälp här Glad

Dels så är jag ute efter en bra kajalpenna som inte kladdar under ögonen. Jag har testat några olika men alla gör mig svart under ögonen efter en kort stund. Jag vill helst inte ha vattenfast för jag tycker det är så himla svårt att få bort, så om någon har tips på en icke-vattenfast men ändå kladdfri kajal så hade jag blivit glad!

Sedan vet jag inte riktigt vad jag skall göra med mina ögonbryn. De är ljusa och ganska glesa. Formen är jag nöjd med men det är väl det enda... Jag har testat att fylla i med penna men det blir oftast skarpt och konstigt, skuggor har jag också testat men då ser jag liksom smutsig ut Obestämd Har tidigare färgat brynen men upplevde att de blev glesare då, jag tappade strån.

Ge mig alla era tips tack!

• Svar på tråden Kajal och ögonbryn
  • glutten

Använder du någonting under kajalen? Primer, foundation, puder? Utan en bra bas kladdar de flesta sorter. Men mitt tips är iaf MAC:s ögonpennor, har använt i typ 10 år och alltid varit lika nöjd.

• 1Carro82

Nej, jag brukar inte ha något under, det verkar krångligt Jag tycker det är svårt nog bara att få till ett bra streck... Men hur gör man då?

• Elderberry

Det där med kajal är lite krångligt eftersom alla jag provat lämnar spår efter ett tag, men den jag gillar mest köper jag från Yves Rocher, luminelle crayon khôl (jag använder ingen annan). Den smular en del, men av de jag provat har den varit bäst. Jag har provat de billigare märkena i affärerna och sen har jag provat en från lancôme (gratisprov, bland de sämsta jag testat tyvärr). MAC har jag aldrig provat så det är mycket möjligt att den är bättre :) Det var rätt länge sedan jag letade efter kajal på det sättet också, så det är möjligt att de billigare märkena är bättre idag. Men när jag var 14 år och ville ha ett tjockt lager kajal runt ögonen så fungerade den från luminelle.

När det gäller ögonbrynen så gillar jag anastasias brow powder duo, den är ganska dyr men jag har haft min i två år och jag har inte ens kommit halvvägs igenom den än, men det beror väl på hur mycket man använder. Det finns nog billigare sorter där ute men jag vet inte hur bra de är. För mig så stannar det på plats tills jag i princip tvättar bort det. Det finns olika färger och det ser rätt så naturligt ut :)

• Snow Crash

Chanels kajalpennor som man skruvar upp (inte vässar) sitter som berget. Nästan allt annat smink rinner av mig men de pennorna är verkligen värda pengarna.

• BigMami

Till brynen rekommenderar jag Anastasias dipbrow pomade! Appliceras med en snedställd pensel. Sitter (på mig) som berget!

• glutten
    1Carro82 skrev 2015-05-08 06:54:03 följande:

Nej, jag brukar inte ha något under, det verkar krångligt smile5.gif Jag tycker det är svårt nog bara att få till ett bra streck... Men hur gör man då?

Använder du kajalen på över- eller undersidan av ögat, förresten?
  • 1Carro82

Tack för era tips! Jag använder kajalen över ögat, det är snyggt under också på de som kan, tyvärr tillhör inte jag den skaran

• glutten
    1Carro82 skrev 2015-05-08 12:36:43 följande:

Tack för era tips! Jag använder kajalen över ögat, det är snyggt under också på de som kan, tyvärr tillhör inte jag den skaran smile5.gif

Lägg en ljus ögonskugga (ton i ton med huden) längs franskanten då. Det är enkelt och gör att kajalen sitter mycket, mycket bättre.
  • BigMami
    glutten skrev 2015-05-08 14:38:18 följande:

Lägg en ljus ögonskugga (ton i ton med huden) längs franskanten då. Det är enkelt och gör att kajalen sitter mycket, mycket bättre.

Eller fixera kajalen med en svart (om nu kajalen råkar vara svart då ) ögonskugga ovanpå.
  • Madraykin

Mina ögonbryn fixar jag med penna, en ganska fast variant och med en liten borste i ena ändan. Så borstar jag efteråt så ser det inte lika hårdmålat ut.

• 1Carro82

Tack för alla tips! Jag får prova mig fram Får nig bli anastasia till brynen, efter googlande verkar ju många nöjda med de produkterna, men pomade eller pudervarianten tro? Vilket är lättast att få snyggt?

• 1Carro82

Eyeliner använder jag ibland också förresten, men ibland tycker jag det är snyggare med lite mjukare kajal.

• BigMami
    1Carro82 skrev 2015-05-09 18:31:49 följande:

Eyeliner använder jag ibland också förresten, men ibland tycker jag det är snyggare med lite mjukare kajal.

Du kan ju sudda ut eyelinern för att göra den mjukare (penna alltså )

Eyeliner med pensel eller tuschpenna blir ju s?arpare.
  • 1Carro82
    BigMami skrev 2015-05-09 19:35:53 följande:
    Du kan ju sudda ut eyelinern för att göra den mjukare (penna alltså )

Eyeliner med pensel eller tuschpenna blir ju s?arpare.
    Finns det eyeliner på penna? Det var helt nytt för mig Glad
  • BigMami
    1Carro82 skrev 2015-05-09 21:35:19 följande:

Finns det eyeliner på penna? Det var helt nytt för mig

Japps!

Annars kan du lägga en eyeliner med snedställd pensel och ögonskugga & tona ut.
Svar på tråden Kajal och ögonbryn