• Anonym (lyckopillret)

SSRI och ingen orgasm?

Någon som äter premalex mot pms? det är ett SSRI preparat (lyckopiller) man tar ca. 14/dagar per månad.från ägglosningen till mens och så börjar det om.

Jag kan inte komma under denna period (precis börjat, ätit ca 1 vecka). hur var det för er? släppte det, kan ni komma tiden efter att "kuren" är slut?

jag kan ha sex, blir upphettad och våt som vanligt men kommer inte vilket är väldigt trist :( mår dock riktigt bra med medicinen så vill inte byta..

• Svar på tråden SSRI och ingen orgasm?
  • Anonym (Fru)

Min man har ätit SNRI länge och kan inte få orgasm, det blev alltså inte bättre med tiden.

• Anonym (lyckopillret)
    Anonym (Fru) skrev 2015-05-08 12:07:11 följande:

Min man har ätit SNRI länge och kan inte få orgasm, det blev alltså inte bättre med tiden.

Hur länge har han ätit?
  • Anonym (Joker)
    Anonym (Fru) skrev 2015-05-08 12:07:11 följande:

Manga som dricker "lyckopiller" har nedsatt sexlust och ett antal kan aven fa problem med orgasmen, beror litegrann pa dosen man dricker. Tyvarr ar det sa.
  • Fjäril Vingad

Jag åt antidepressiva i flera år och förmågan att komma försvann nästan helt. Det blev bättre med Voxra, som var den sista varianten jag åt. Nu vägrar jag fler piller.

• Anonym (K)

Står det inte i bipacksedeln att det är en hyfsat vanlig biverkning, men släpper så fort man slutar ta pillren, alltså när man får mens? Jag har för mig det. Jag är bara på  min första kur så länge, så jag vet inte mer, tyvärr.

• Anonym (Fru)
    Anonym (lyckopillret) skrev 2015-05-08 12:11:22 följande:
    Hur länge har han ätit?
    Många år. Typ 6 år.
  • Anonym (Fru)
    Anonym (Joker) skrev 2015-05-08 12:12:09 följande:

Manga som dricker "lyckopiller" har nedsatt sexlust och ett antal kan aven fa problem med orgasmen, beror litegrann pa dosen man dricker. Tyvarr ar det sa.
    Dricker? Här har dosen eller sorten inte gjort nån skillnad.
  • Anonym (lyckopillret)
    Anonym (K) skrev 2015-05-08 12:39:51 följande:

Står det inte i bipacksedeln att det är en hyfsat vanlig biverkning, men släpper så fort man slutar ta pillren, alltså när man får mens? Jag har för mig det. Jag är bara på  min första kur så länge, så jag vet inte mer, tyvärr.

Står att det är en vanlig biverkning men ingenting om hur länge eller så..
Svar på tråden SSRI och ingen orgasm?