• pionflickan

Ta bort privat surfing

Kan man ta bort tjänsten privat surfing/inkognito?  Vi vill inte ha den tjänsten. Man måste väl kunna spärra den, ta bort den, på något sätt. 

• Svar på tråden Ta bort privat surfing
  • Aniiee

Ursäkta mig, men det där var lite roligt. Du behöver ju inte utnyttja den tjänsten om du inte vill,och du betalar ju inte för den....

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • pionflickan

Vi vill inte att andra i familjen ska använda den heller så vi vill helst inte ha den där

En enkel fråga som vi söker ett enkelt svar på. Svårare än så är det inte.

• Brunhilde

I vilket syfte vill du ta bort det? Det du får börja med är att avinstallera google. Fast man kan inte googla google och därför får man själv lista ut hur man gör, annars kan man ta sönder internet. 

• Anonym (-S-)

Jag tror inte det skulle spela så stor roll även om det hade gått att "spärra". Dom familjemedlemmar som vill dölja något för dig kan bara gå in i historiken och plocka bort det dom vill ta bort manuellt.

• Aniiee

Du vill inte att din kille porrsurfar utan att du vet om det. Ok, jag fattar. 

Sorry, du får stå ut med att han har ett eget sexliv....

The pursuit of truth and beauty is a sphere of activity in which we are permitted to remain children all our lives - A. Einstein
  • pionflickan
    Aniiee skrev 2015-05-08 13:16:50 följande:

Du vill inte att din kille porrsurfar utan att du vet om det. Ok, jag fattar. 

Sorry, du får stå ut med att han har ett eget sexliv....

Ursäkta? 

Jag har sett detta när jag sökt liknande trådar och alltid så finns det någon som drar dessa slutsatser och förlöjligar personer. Andras problem är inte din rättighet att döma och förlöjliga. Försök vara en bra medmänniska istället.

Kan du inte hjälpa oss med detta så kan du lika gärna låta bli att skriva. 
    Sorry, du får stå ut med att vara en idiot.
  • pionflickan
    Anonym (-S-) skrev 2015-05-08 13:11:43 följande:

Jag tror inte det skulle spela så stor roll även om det hade gått att "spärra". Dom familjemedlemmar som vill dölja något för dig kan bara gå in i historiken och plocka bort det dom vill ta bort manuellt.

Jag finner det skrämmande att som vuxen ansvarig inte kunna ha någon som helst kontroll gällande detta med datorer och internet, de unga är smartare än en själv när det gäller sånt där.

Såvida vi inte inför totalt datorförbud. Det är dock lite drastiskt kanske.

Datorn får nog placeras på annat ställe i hemmet helt enkelt.

Tack för er hjälp.
  • Binary

Kör loggning på routern. problem löst. Man ser vilken Macadress och ipadress som tagit sig vart och kan ta hand om det. Lite väl svårt att ta bort en funktion som ligger kompilerad in med källan. Dock är jag principellt emot generell övervakning, så jag kommer inte att tala om flr dig hur du ska gå tillväga.

sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • sinner

Inkognito/privat-läget är ju något som är "inbyggt" i de allra flesta, om inte alla, webbläsare idag. Då du inte verkar så kunnig inom ämnet så blir det nog svårt att pilla med din router, så det blir nog bara att acceptera? Flyttar du datorn till ett mer öppet läge så kommer de ju att besöka hemsidan/hemsidorna på sina mobiler/surfplattor istället, och även där finns det ju privatläge.

Men så länge det inte är något olagligt så har jag svårt att se varför det skulle vara så farligt?

• Anonym (Whambatta)

Ofta kan man "synligt" stänga av privat surfning men den går ändå att aktivera via tangentbordskombinationer. 

Frågan är ju vad syftet är med att stänga av funktionen, för vad du än gör så kan man enkelt googla sig fram till hur man kringgår det.

Loggning är det enda som fungerar. Frågan är ju varför man skulle vilja göra det.

Svar på tråden Ta bort privat surfing