Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (Rädd)

Gyncancer i ung ålder?

Hej!

Jag undrar ifall ni unga kvinnor (<30 år ca) som haft/fått gyncancerdiagnos (i synnerhet äggstockscancer) kan beskriva er symptom lite?

Jag har under två års tid sökt hjälp hos gynekolog, urolog (lite olika stycken till och med) för följande besvär:

- sveda när jag kissar

- ömhet i urinrör som ökar efter nummer 2 toabesök

- vassa hugg i ljumskar/nedre buk

- tyngdkänsla i nedre buk som kommer och går

- en konstant kissnödighet

- ibland lite "hugg" i nedre buk när jag gör nr 2

- ibland värk insida lår

Kan tillägga att min buk är galet SVULLN i perioder, min mesncykel regelbunden (32-35 dagar). Mensen normal i volym. Jag är 24.

De säger att det inte är endometrios, de har gjort UL, VUL, cytoskopi... Etc. Inga cystor inga inflammationer ingenting har synts. Det är "bara" mina symptom. Möjligt att jag har uretrit (kramp och inflammation i urinröret, haft många UVIs i mina dar).

Ska jag bara lita på läkarna? Kan det vara stress?

Ska det bara "vara" såhär?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-08 13:34
    Kan tillägga att ofta är symptomen väldigt subtila! Därfr jag också tänker på äggstockscancer... Trots attdet är så ovanligt före 60:(

• Svar på tråden Gyncancer i ung ålder?
  • Långbenopluto

Mycket kan vara psykiskt.... orsakat av stress och din oro.

Lita på läkarna och alla undersökningar som gjorts.

• Anonym (Uretrit)

Jag mådde som du och började undra om det inte var cancer eller nåt sånt, men fick diagnosen uretrit av en väldigt förstående urolog. Hon satte mig på kortisonbehandling, fick kortison insprutat i urinröret 8 gånger utspritt över några månader, och nu är jag så gott som frisk. Drogs med skiten i över ett halvår och trodde aldrig jag skulle bli frisk, var nära att ta livet av mig.

Kolla om du kan få det!

• Anonym (Kvinna34)

Tycker det låter väldigt mycket som endometrios när jag läser om dina symtom. Hoppas du fick hjälpen du behövde och mår bra idag.

• Anonym (Kvinna34)

Glömde att nämna att 100% diagnos kan du endast få genom titthålsoperation där de ser endometrioshärdar eller tar biopsi från endohärd.

Svar på tråden Gyncancer i ung ålder?