• isabelless

    Era gravidcravings och sug!

    Har ni några cravings eller extrema sug efter viss mat och hur har det sett ut under graviditetens gång? Tycker det är så kul att det är så olika.

    Till vecka 15 (då illamåendet var som värst) var det enda jag ville äta rågrut knäckebröd utan smör och pålägg, också äpplefestis.

    Nu när aptiten är tillbaka i vecka 24 är jag bara så sugen på korv med bröd. Vanlig enkel kokt korv i ljust bröd utan något på, eller french hot dog med vitlök och ketchup! Haha!

  • Svar på tråden Era gravidcravings och sug!
  • Dr to be

    Jag får komma med tråkigt svar, har inte upplevt några cravings alls. Är inne på målrakan på graviditet nr 2. Har dock haft saker jag absolut inte kunnat äta; mjukt bröd (nån tugga här och var har väl gått), fisk, svamp, "större mängder" chips och godis, mjölk (denna graviditet i perioder), ris etc etc.

  • isabelless
    Dr to be skrev 2015-05-08 16:03:43 följande:

    Jag får komma med tråkigt svar, har inte upplevt några cravings alls. Är inne på målrakan på graviditet nr 2. Har dock haft saker jag absolut inte kunnat äta; mjukt bröd (nån tugga här och var har väl gått), fisk, svamp, "större mängder" chips och godis, mjölk (denna graviditet i perioder), ris etc etc.


    Intressant att du inte velat ha mjölk! Har hört både av vänner och på internet att det är vanligt att känna sug efter mjölk pga kalcium! Du har väl säkert tillräckligt med det isåfall
  • nygift

    Vispad grädde o ostsmörgåsar har varit de största cravings jag haft :)

  • lillamy93

    galet sugen på chokladshakes ( typ nutrilett ) och snickers!!! men annars inget speciellt... däremot äcklad som tusan av kyckling, kryddiga korvar, vit fisk osv...

  • Lyn1
    Lyn1 skrev 2015-05-08 16:57:50 följande:

    Satsumas! Och brända kalla rostbrödmackor med ost.


    Det var dock inga cravings utan mer bara väldigt sugen..
  • fesun

    Är i slutet av tredje graviditeten och har bara haft luktcravings. Tråkigt eftersom maken lovat att han skulle springa iväg även mitt i natten om jag crave:ade något, dumt att inte kunna utnyttja ett sånt erbjudande ;)

    Hur som helst, under första graviditeten luktade tvättstuga och källare ännu godare än vanligt, men hade ändå inget "sjukligt" behov som nr 2 och 3 :p. Under andra kunde jag stå och sniffa vias flytande tvättmedel hur länge som helst och nu är det family fresh duschcreme (persika, luktar nästan tvättmedel;) som missbrukas. Kan stå och lukta i typ 5 min varje gång jag tvättar händerna... vilket även görs nästan lite för ofta :p

Svar på tråden Era gravidcravings och sug!