• Anonym (Kanjag?)

Hårfärg i håret 2 timmar?

Vad skulle kunna hända om jag har i blond hårfärg i mitt svarta färgade hår i 2 timmar? Det är alltså ingen blekning, utan ljusblond vanlig hårfärg?!

Vill bara ha svar på frågan, och alltså inget ang om "varför har du blond hårfärg i ditt svarta hår??"

• Svar på tråden Hårfärg i håret 2 timmar?
  • Anonym (Kanjag?)

..kan håret skadas o gå av??

• taquine

Det enda jag kan tänka mig är att det kommer bli väldigt , väldigt fult... 

Goodness me
  • Anonym (..)

Möjligen förstör du kanske håret topparna börjar gå av. Med färgen händer nig ingenting du kommer nig ha lika svart hår som 2h innan. Varför ska du ha hårfärgen i i 2h?

• Anonym (Kanjag?)

Jag har hört mycket om hårfärgen helsinki från loreal, och därför undrar jag..

Det ska tydligen ge resultat även i svart hår.. Har alltså sett detta på flera personer!

Mitt hår är slitet redan och vågar inte använda blekning, så därför ger jag denna hårfärg en chans, och eftersom det inte är blekning, så undrar jag om man kan ha i den i håret 2 timmar.. Alltså ifall det skulle ge mer resultat typ ????

• Anonym (Kanjag?)

Förresten, någon här som vet någonting om Colour b4?

• Anonym (c)

är det en färg kommer det färgmässigt inte hända mer än det gjort efter verkningstidens slut (antagligen ingenting) men det kommer fortsätta slita på hårets kvalitet tills du sköljer ur. 

• Anonym (..)

Följ anvisningarna på paketet och ha inte i hårfärgen i 2 timmar! Tycker du ska gå till frissan om du vill bli ljus och om du har dålig hårkvalitet istället för att exprementera själv

• Regndamen
    Anonym (Kanjag?) skrev 2015-05-08 16:03:56 följande:

Förresten, någon här som vet någonting om Colour b4?

Vill du få tillbaka din naturliga hårfärg alltså?
  • Anonym (c)
    Anonym (Kanjag?) skrev 2015-05-08 16:02:42 följande:

Jag har hört mycket om hårfärgen helsinki från loreal, och därför undrar jag..

Det ska tydligen ge resultat även i svart hår.. Har alltså sett detta på flera personer!

Mitt hår är slitet redan och vågar inte använda blekning, så därför ger jag denna hårfärg en chans, och eftersom det inte är blekning, så undrar jag om man kan ha i den i håret 2 timmar.. Alltså ifall det skulle ge mer resultat typ ????

ska det alltså ge resultat på FÄRGAT svart hår eller bara på ett naturligt svart hår? för det är skillnad...
  • Anonym (Kanjag?)
    Regndamen skrev 2015-05-08 16:06:27 följande:

Vill du få tillbaka din naturliga hårfärg alltså?

Ja det är meningen, så att jag sedan därifrån kan gå till vanlig brunette!
  • Anonym (Kanjag?)
    Anonym (c) skrev 2015-05-08 16:07:58 följande:

ska det alltså ge resultat på FÄRGAT svart hår eller bara på ett naturligt svart hår? för det är skillnad...

JA! Om du hade läst mitt inlägg så ser du att jag skriver "mitt svarta färgade hår" .. Jag har mörkblondt naturligt
  • Anonym (c)
    Anonym (Kanjag?) skrev 2015-05-08 16:29:11 följande:
    JA! Om du hade läst mitt inlägg så ser du att jag skriver "mitt svarta färgade hår" .. Jag har mörkblondt naturligt
    jag frågade inte om DU hade färgat eller naturligt utan om färgen du hade "hört om" verkligen lovade resultat på ett färgat svart hår eller om det inte bara var på ett naturligt svart hår. En ljusarefärgning brukar nämligen inte göra ett dyft med ett färgat hår. 
  • Anonym (Förstör håret helt)

Med så lång verkningstid lär du förstöra håret totalt, håret kan bli som segt tuggummi i konsistens och är sedan bara att klippa av helt.

Gå till frisör för att avfärga.

• Vanillaextract
    Anonym (Kanjag?) skrev 2015-05-08 16:09:49 följande:

Ja det är meningen, så att jag sedan därifrån kan gå till vanlig brunette!

Blond hårfärg på svart hår är inte rätt väg att gå, avfärga en eller två gånger först istället.
  • Anonym (hejhej)

Jag tror att håret säkert kan skadas, men det är ju döda celler så det lider man nog inte av. Däremot är det tveksamt hur din hårbotten kommer må av hårfärg så länge... Och har vänner som fått "tuggummi"hår av även avfärgningsmedel :( Oavsett kommer ditt hår/hårbotten lida.

Men eftersom du verkar vara enträgen om att få tillbaka din hårfärg så kanske inte varningarna här räcker, och du gör det ändå. Då kan du gärna få återkomma om hur det gick :)

• Anonym (Kanjag?)

Först vill jag be om ursäkt för min PMS, det är inte meningen att vara tyken mot er!

Sen vill jag berätta att jag hade den aldrig i i 2 timmar, utan sköljde ur färgen efter 45 min.

Resultatet blev rödtonigt på mitt svarta hår.

Ingen direkt skillnad i mörkret, utan man ser det endast i ljuset!

Funderar på Colour b4, vill helst få ett resultat som ser orange/gult ut, så att jag sedan därifrån kan gå vidare till vanlig brunt!

Svar på tråden Hårfärg i håret 2 timmar?