• Jenny825200

    kuggade skit uppkörning massa gånger

    Ja som rubriken lyder. 3 närmare bestämt. Jag vet inte vad jag ska göra. Min trafiklärare tror att det enbart är nervositeten som spökar Eftersom jag kör utan anmärkning på lektionerna. Frågade nu om jag ska köpa ytterligare ett paket och han sa att han inte tycker det eftersom vi bara skulle köra runt då som vi gjort de senaste månaderna.har håll på och övningskört i 2 år. En trafiklärare jag hade innan ville skicka mig på uppkörning för eTT år sedan men ville öva mer och blev sedan utbränd så jag fick ta en paus. Återupptog körningen och har kört nu ytterligare ett år. Så mycket pengar Att jag orkar inte. Min trafiklärare Säger att jag kör säkert, men så fort de ropar upp mitt namn åker vettet ur och nervdemonen tar över. Jag sitter och skakar, blir helt stel (vilket inte är förenligt med bilkörning) och vill bara köra tillbaka så jag kan få gråta När kuggen kommer. Jag orkar inte mer. Nu bokade jag en ny uppkörning nästa vecka men vill bara avboka den. Vill aldrig alltså aldrig mer köra bil. Någon mer som kuggat 100 gånger och klarat till slut? Behöver pepp.

  • Svar på tråden kuggade skit uppkörning massa gånger
  • Pimpinellan

    Vi hade en gammal tant i min hemby som körde upp 8 el. 9 gånger. Tror de gav henne kortet till slut bara för att slippa henne! Hon körde som hon stulit bilen. Men allvarligt talat...Blir du så nervös av annat också? Hur gör du då i så fall? Finns ju avslappningstekniker man kan öva på. Lätt lugnande från apoteket kanske? Ge inte upp i alla fall! Glad  Jag lyckades på äldre dar så du kan också.

  • Jenny825200

    Nä det finns inget i världen som skrämmer mig lika mycket o det är väl det som syrra igenom. Allt går bra tills de kommer och ska börja ta leg kontroll osv så skakar jag värre än någon med feberfrossa och blir lika stirrig. När jag försöker förklara det för dem, att den här situationen får mig att bli såhär så tittar de på mig som om "jaja om du hade kunnat köra hade du inte brytt dig" men då tycker jag det är taskigt att mun körlärare säger att det inte finns mer att göra för så fort vi är ute och kör går allt galant. Har kört många timmar och mil men fattar att de inte kan godkänna ngn med stirrblick det ser ju ut som jag har noll uppsikt

  • Kereza

    Övningskör med fler olika människor - gärna folk du inte känner och ÄNNU hellre i DERAS privata bilar.


    Typ fråga via körskolan/kompisar om de känner någon du kan få köra med. Så kör du flera timmar med typ din kompis mamma och killen på jobbets kusin och så vidare - tillslut kommer du vara så van vid prestationsångest och hysteriska människor och olika bilar och konstiga situationer att uppkörningen liksom bara blir en grej i mängden. 

  • Jenny825200

    Det värsta är att jag har massa väninnor som klarat och en av dem sitter jag helt skräckslagen med när hon kör, hon genar över mittlinjen i skarpa kurvor osv för det går snabbare då osv Även om hon inte kan se möten o varje åktur känns som rysk roulette. Men jag antar att jag bara Vill köra igenom uppkörningen så fort jag kan så jag kan gå hem o gråta så jag blir stressad Av mig själv . De första körningarna kändes ändå som småmissar jag kan ta mig igenom om bara nervositeten släpper men denna uppkörning var katastrofal. Skulle fickparkera o kom aldrig in i luckan för jag skaka så mycket o darrbenet gjorde så jag nöp Till gasen och råkade komma på framförvarande bil. Tack å hej körkort. Jag skulle aldrig klara gå igenom 8-9 st. Tänkte att nu var det tredje gången gillt. Likförbannat bokade jag en fjärde gång nästa vecka så nu kommer hela helgen vara kass för jag kommer drömma mardrömmar inför nästa vecka . Vill bara ge upp så att jag åtminstone får lite lugn o ro. Mellan andra o tredje tog jag två veckor paus o bara körde (utan anmärkningar) min lärare sa att nu är det löjligt om vi fortsätter. Du kan ju detta, tro på dig osv. Grejen är att jag alltid haft skräck för "auktoriteter" typ poliser, väktare, militärer osv. Min körlärare ser ut och är som jultomten typ världens snällaste. Så kommer någon som inger känsla av "tysk skolfrökem från 1800talet" o jag skiter ner mig och kör som om jag vore född igår :((

  • Jenny825200
    Kereza skrev 2015-05-08 19:25:22 följande:

    Övningskör med fler olika människor - gärna folk du inte känner och ÄNNU hellre i DERAS privata bilar.

    Typ fråga via körskolan/kompisar om de känner någon du kan få köra med. Så kör du flera timmar med typ din kompis mamma och killen på jobbets kusin och så vidare - tillslut kommer du vara så van vid prestationsångest och hysteriska människor och olika bilar och konstiga situationer att uppkörningen liksom bara blir en grej i mängden. 


    Det var ett jättebra tips om det inte vore för att trafikverkets nya regler angående att alla man övningskör med måste genomgå handledarutbildning och genomlida x antal timmar på en seg kurs som kostar pengar. Inte många frivilliga kvar då :(
  • Kereza
    Jenny825200 skrev 2015-05-08 19:34:00 följande:
    Det var ett jättebra tips om det inte vore för att trafikverkets nya regler angående att alla man övningskör med måste genomgå handledarutbildning och genomlida x antal timmar på en seg kurs som kostar pengar. Inte många frivilliga kvar då :(
    Just därför jag tänkte att det kanske finns folk via körskolan - det kan ju finnas andra elever som har någon som faktiskt tränat upp sig för det. Troligen vill de väl ha pengar för att åka med dig dock, antar jag, så det kanske blir väl dyrt och jobbigt i längden ändå :/
  • Jenny825200

    Har kört med olika trafiklärare varav en är känd för att vara stenhård o aldrig släppa elever på uppkörning om de inte är 120% redo o den släppte mig för ett år sedan, då vågade inre jag för jag kände mig livrädd för misslyckandet om jag inte var 300% redo och hade klarat varje trafiksituationen som nånsin kan uppstå men inser att jag aldrig kommer dit så tänkte att nu får det bära o brista När till o med trafiklärarna tycker det är löjligt och vägrar ta emot mer pengar så blir det såhär :(

  • Jenny825200

    Sen kör jag upp på världens hårdaste trafikverk om man får tro rykten o statistik med typ 30% godkända (ja ni kan själva lista ut villet) så det här känns som en ändlös resa. Kommer ta rekord i flest filade uppkörning ar.

  • Jenny825200

    Eller nej det kommer jag inte för jag kommer ge upp långt innan... orkar inte mycket mer. Har jobbat dygnet runt i 2 år för att ha råd med alla lektioner, pluggar också så det innebär att jag aldrig varit hemma om man räknar in jobb och alla körlektioner. Har snart inre sett mina egna barn ordentligt på 2 år. Så ja jag orkar helt enkelt inte mer.

  • Tjenamittbena

    Jag övningskörde länge och var också jättenervös varje gång jag skulle köra upp. Till slut åkte jag upp till Norrland, Kalix och bokade uppkörningen där. Övningskörde med en lugn norrlänning i 3 veckor och körde upp i den minsta stan, nervös som ett asplöv men norrlandsluften gjorde gott. Jag klarade uppkörningen och har nu haft kortet sen 2008. Inga problem med körningen och kört prickfritt sen dess, med undantag för parkeringsböter och ett fortkörningsbot när jag åkte 40 på en 30 väg.

Svar på tråden kuggade skit uppkörning massa gånger