• Anonym (Camilla)

Någon som har bullterrier/mini bullterrier?

Jag är 19 år, hundvan tjej som nu ska flytta hemifrån. Jag vill väldigt gärna köpa en Bullterrier eller minibulle då jag alltid gillat den rasen.

Av det jag läst så ska de inte vara agressiva utan snälla, men envisa och matglada hundar.

Det är viktigt för mig att hunden gillar barn. Dels så har jag syskonbarn som är 2-5 år och sen jobbar jag som barnskötare och tar extrajobb vid sidan av (barnvakt). Ibland är vi därför hemma hos mig med barnenen.

Ni som har denna ras, vad är bäst/sämst med rasen? Berätta allt ni vet

//Camilla

• Svar på tråden Någon som har bullterrier/mini bullterrier?
  • Anonym (Farliga)

ALLA raser kan bli aggressiva med fel ägare. Finns ingen ras som bara "är snäll" av sig själv. Har en bekant till familjen som hade en bulle som hoppade efter folks halsar och bet alla han kom åt. Så att dom alltid är snälla är ljug. Med fel ägare kan alla hundar bli farliga.

• Anonym (Camilla)
    Anonym (Farliga) skrev 2015-05-09 11:48:57 följande:

ALLA raser kan bli aggressiva med fel ägare. Finns ingen ras som bara "är snäll" av sig själv. Har en bekant till familjen som hade en bulle som hoppade efter folks halsar och bet alla han kom åt. Så att dom alltid är snälla är ljug. Med fel ägare kan alla hundar bli farliga.

Självklart, men det finns en rasstandard i detta fall så ska hundarn ha hög tolerans. Jag vet även labradorer som bitit barn så det finns ju alltid undantag.

• Abbe83

Jag har ingen bullterrier men vill också veta mer om rasen. Har en schäfer och är sugen på att skaffa en till hund, har fastnat för bullterrier. 

Svar på tråden Någon som har bullterrier/mini bullterrier?