Chihuahua
Hej ! Ville höra av er som har en chihuahua, hur mkt jobb är det egentligen?
Hej ! Ville höra av er som har en chihuahua, hur mkt jobb är det egentligen?
Det är lika mycket jobb som med vilken annan hund som helst. Vi fostrar vår wawa lika mycket som vår schäfer blandning vi hade innan. Vi gick på valpkurs, vi har gått kantarellsök, vi tränar lydnad och agility och ser till att hunden kommer ut i skogen och får röra sig ordentligt varje dag. Han behöver massor av aktivering varje dag och han vill ha lika mycket sällskap som vilken annan hund som helst.
Det är lika mycket jobb som med vilken annan hund som helst. Vi fostrar vår wawa lika mycket som vår schäfer blandning vi hade innan. Vi gick på valpkurs, vi har gått kantarellsök, vi tränar lydnad och agility och ser till att hunden kommer ut i skogen och får röra sig ordentligt varje dag. Han behöver massor av aktivering varje dag och han vill ha lika mycket sällskap som vilken annan hund som helst.
Min mammas kompis har en toypudel. Hon är denest bortskämda ouppfostrade bortklemade hund som finns i Sverige. Hon får göra vad hon vill för hon är ju "mammas lilla pjinsessa" inte ens när hon gjorde utfall och högg efter mitt barn som GICK FÖRBI henne när hon låg i fåtöljen sa matte till henne. Nej mammas lilla pjinsessa hade såklart anledning att försöka bita min 1,5åring.
Har ingen själv men umgås med vänner som har. I snitt 3 timmars promenad om dagen och några spår & lydnadspass i veckan kräver dessa för att vara balanserade och harmoniska.
Jag har två stycken små mexikanska kackerlackor, mitt kärleksnamn på dem. De hänger med i ur och skur i skogen tillsammans med vår stora rottweiler i ett par timmar. När han är helt slut tittar de uppfordrande på en och tycker vi kan ta ett varv till. Annars är deras stora faiblesse "rejsmattor", dvs stora gräsmattor där de kan springa i full fart. Och fort går det vill jag lova. De har ingenting emot att jaga harar som är tre-fyradubbelt så stora som dem själva. Har funderat på vad som skulle hända om de någon gång hann ifatt haren. Det mest troliga är att haren skulle ge dem en kickspark så de rullade runt. En chihuahua är väldigt mycket varg trots sin ringa storlek.
Det är väl lika mycket jobb som vilken annan hund som helst.
Jag har två stycken små mexikanska kackerlackor, mitt kärleksnamn på dem. De hänger med i ur och skur i skogen tillsammans med vår stora rottweiler i ett par timmar. När han är helt slut tittar de uppfordrande på en och tycker vi kan ta ett varv till. Annars är deras stora faiblesse "rejsmattor", dvs stora gräsmattor där de kan springa i full fart. Och fort går det vill jag lova. De har ingenting emot att jaga harar som är tre-fyradubbelt så stora som dem själva. Har funderat på vad som skulle hända om de någon gång hann ifatt haren. Det mest troliga är att haren skulle ge dem en kickspark så de rullade runt. En chihuahua är väldigt mycket varg trots sin ringa storlek.
Vår chihuahua bara ÄLSKAR sena mornar och tidiga kvällar. Hon älskar att sova under ditt täcke. Hon fungerar lite som en katt skulle jag kunna säga. Helt grym att ha med överallt. Hon lägger sig antingen i någons knä, eller i soffan på någon kudde. TROTS sin förkärlek till lugnt och skönt. Är hon varje vinter med och springer i skidspåret, går det för fort har jag en ryggsäck hon sitter i, hon springer bredvid vår terrier. Hon springer bredvid cykeln, går det för snabbt eller jag har för bråttom någonstans älskar hon att åka i korgen. Hon har inget problem att följa med och gå runt berget (strax över milen). Denna hund (Talar inte för alla andra Chihuahua) kräver inget, hon är som mest nöjd om hon får bara kissa och gå in igen, men hon protesterar aldrig på långpromenaderna, skidorna, cyklingen. Hon älskar att följa med Hon finner sig i vad som helst helt enkelt. Kan nog påstå att hon blev lite lekfullare sen hon blev kastrerad. Lite gladare och spralligare.