• Me Is Mommy

utomkveds??

Hej.. jag fick svagt plus den 14e april. Ringde till mvc den 16e april. Fick komma på hälsobesök den 19e april. För att prata om mina känslor då min förra graviditet slutade med akut kejsarsnitt o en liten bebis på 800g. Hade akut hf och proppar i moderkakan. Jag fick sedan den 21e april träffa en läkare då vi skulle prata om jag skulle börja medicineras med trombyl och hur alla kontroller skulle gå till..

Sedan ville han kolla på ultraljud.

Blev vaginalt då jag skulle vara i 7+ något då men han såg inget. Ingen hinnsäck heller.. han verkade inte göra så många ultraljud heller iof för han hittade knappt hålet haha men borde ändå synts något.

Han sa till mig att antingen var det mf. Utomkveds eller för tidigt Att se. Så togs ett hcg prov. Som visade sig vara väldigt högt.

Han ville ha ett nytt ultraljud förra veckan men fanns ingen tid förräns nu 21e maj.

Någon som vart med om liknande? Hur slutade de för er?

Jag har kraftigt illamående. Kissar ofta. Trött. Så symptom finns de men betyder ju inte att allt står rätt till.

• Svar på tråden utomkveds??
  • GlitterLina

Om du e i v 7 + tycker jag det e konstigt att de inte ens såg en säck :(. Dessutom me tanke på högt hcg. Har du haft ensidig värk, bruna flytningar..så kan det troligtvis va utomkvedshavandeskap

• Me Is Mommy

Tycker också de . Men fanns 3 alternativ så nu väntar man bara på svaret om vilket det är.. om de är utomkveds. Missfall eller att jag inte var så långt gången :/

Nä inget av de :/ inte ännu iaf .

• mitthemligajag

Jag fick en blödning i vecka 6+ och åkte in med dottern i magen. När vi kom in fick vi också göra vul som visade en startad grav men inte normalt för att vara i v 6, ingen gulsäck eller hinnsäck. Vi gjorde hcg prov som visade högt som i vecka 7+ och läkaren sa stöd de till och med borde finnas ett hjärta. Blev inlagd och opererades med titthål dagen efter. Vaknade upp efter op av att läkaren säger att de fanns ett embryo där inne. En vecka senare fanns både hinnsäck och gulsäck och de följdes upp varje vecka tills v 14 och allt var fullt normalt. Dom hade aldrig varit med om detta och idag är hon 7 månader och fullt frisk! Tror faktiskt inte alltid att man kan lita på de där så tidigt i graviditeten. Ibland kanske embryot kan vara lite "efter" i utvecklingen. Hade jag åkt in 3 veckor senare hade ju allt sett helt normalt ut.

• Me Is Mommy

Oj vad läskigt.. men skönt att allt gick bra för dig och din lilla :) Jag hoppas verkligen att de bara var att de inte syntes å syns nu den 21e . Men är så lång tid tills dess känns de som så oroar mig. Men blir lite mer positiv utav de du berätta.

Jag mår skit illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen o får bara i mig äpplen o saft utan att må mer illa. Å är trött o kissar ofta så jag känner mig ju jätte gravid.

Svar på tråden utomkveds??