• Liten till

Åka bort en natt, vart?! :-)

Japp vi funderar på en mini mini semester med sonen nästa helg. Det är så lyckligt att båda jag och sambon är lediga på måndagen, så vi tänkte åka någonstans på söndagen och bo kvar, och göra något roligt hela måndagen innan vi åker hem.

Vi kommer utgå från Uppsala runt 3-4 på em på söndagen, så inte alltför långt vill vi åka.

Sedan har jag foglossning vilket begränsar våra val en hel del, men vi hade velat hitta på något bara vi innan bebis kommer i juli

Har ni några tips!?

• Svar på tråden Åka bort en natt, vart?! :-)
  • muffinsmagen

Gävle? Stockholm? kryssningar utgår ju från Stockholm

det är ju svårt när ni startar så sent på eftermiddagen också, det får ju inte ta mycket mer än någon timme högst eller???

• muffinsmagen

Gävle? Stockholm? kryssningar utgår ju från Stockholm

det är ju svårt när ni startar så sent på eftermiddagen också, det får ju inte ta mycket mer än någon timme högst eller???

• Liten till

Är inte sådär överdrivet förtjust i kryssningar, tycker mest folk är fulla och jobbiga

Men det ska jag kolla i allafall, kanske är lugnt när man åker en söndag.

• Drottningen70
    Liten till skrev 2015-05-09 20:46:46 följande:

Är inte sådär överdrivet förtjust i kryssningar, tycker mest folk är fulla och jobbiga

Kryssning med birka söndag till måndag lär inte innebära nån fylla. Möjligtvis nån enstaka individ.
    D
  • muffinsmagen
    Liten till skrev 2015-05-09 20:46:46 följande:

är oftast lugnt då, sen kan ni ju ta ett bord i restaurangen, där är det lugnare än ute vid barerna iaf, inte buffe eller nåt sånt utan "den riktiga" restaurangen, och en mysig hytt med lite godsaker och mys.
  • Tonensu

Vet inte om du orkar gå, men någon djurpark kanske?

• Sisisisi

En minisemester som mina barn uppskattade var när vi åkte till Norrköping, bodde på scandic nord som har pool och gick på tropicarium intill Kolmården. Väldigt enkelt och trevligt.

Att bara åka till Sthlm känns så nära och sånt man gör ändå på helgerna, roligare att åka lite längre och till Norrköping tar fet ju bara två timmar.

Keep your child rear facing for as long as possible!
  • nytt eller gammalt

Ut till kusten? Norrtälje, Grisslehamn, finns trevliga små hotell på flera ställen!

• IsDimma

Det finns ett järnvägsmuseum i Gävle. Har dom öppet på måndagen röstar jag för det. Intressant och roligt både för barn och vuxna.

• muffinsmagen
    IsDimma skrev 2015-05-09 21:57:57 följande:

Det finns ett järnvägsmuseum i Gävle. Har dom öppet på måndagen röstar jag för det. Intressant och roligt både för barn och vuxna.

ja det var väldigt uppskattat av min son när vi var där i sommras. och där finns en stor lekplats om det är fint väder kan man sitta där och låta barnet leka av sig och njuta av en kopp kaffe.
Svar på tråden Åka bort en natt, vart?! :-)