• Anonym (Ledsen)

endometrios & ivf

Går igenom en ivf-behandling nu o fick i fredags höra att "det är ju bara under mens du har ont så du kan inte ha ont nu" äggstimulerig pågår o JO ja har ont! Detta kom upp när ja frågade om smärtlindring nu innan ägg plockas ut, vad ja kan ta i medicinväg. Men ja kan ju tydligen inte ha ont o om ja nu mot förmodan skulle ha de får ja klara mig på alvedon....! Hur då!?

Finns de fler här med endometrios som gått igenom ivf o har erfarenheter kring detta dilemma? Hur gjorde ni i hur gick de?

• Svar på tråden endometrios & ivf
  • Snuttis2

Hej!

Känner igen mig i det du skriver, har själv erfarenhet av ivf och endo. Jag skriver helst inte här men du får gärna maila mig om du vill prata. Mvh Linn

snuttis_2@hotmail.com

• Anonym (e)

Jag hade jätteont under äggstimulering. Jag blev i och för sig överstimulerad så det var därför sa de.

• Anonym (Ledsen)

Jag är orolig att de ska göra ondare än nu. Än så länge är de hanterbart på alvedon men i vanliga fall vid mens och så, så klarar ja mig ju absolut inte på enbart alvedon.

Ägglossningssprutan på onsdag kväll o plock på fredag. De e framförallt efter dessa två tillfällen ja e orolig att de ska eskalera!

• Snuttis2

Jag mår sämst inför ägglossning, faktiskt värre än vid mens även om det är olika smärtupplevelser. Fick ut specifika smärtstillande som var godkända fram till bekräftad ÄL.

Svar på tråden endometrios & ivf