Klåda i underlivet - orkar inte mer
Hej jag är en tjej på 20 år som under 7 års tid levt med en extrem klåda i underlivet. Det har nu gått så långt att jag har tappat livslusten helt och hållet.
Jag har provat det mesta. Oljor, krämer, yoghurt, sova utan trosor, ha slappa kläder. Jag har dessutom sedan ett halvår sen helt slutat äta saker som innehåller mycket socker (godis, läsk, bröd, ta vad du vill), jag dricker mycket vatten, jag motionerar. Jag har haft svampinfektion ungefär två gånger. Har då tagit Pevaryl och de gryniga flytningarna och den extrema ömheten har försvunnit, men aldrig klådan.
Gick till gyn för en månad sedan, och hon sade att det inte var några som helst problem med mitt underliv. Hon sade bara att jag har små sår runt hela underlivet, samt runt anus. Hennes enda förslag var "det är bara att sluta klia helt enkelt".
Fast det är omöjligt. Det kliar något så extremt, speciellt i slidmynningen och på övre delen av blygdläpparna. Tro mig när jag säger att jag försöker att inte klia, men det kliar något så hemskt att jag nästan gråter om jag inte får klia mig. Har kliat upp sår, och jag river mig så hårt att det känns som att jag förstör mitt underliv. Värst är på nätterna, då jag kliar mig blodig så det rinner blod i sängen. Till och med när jag är bland folk, typ när jag sitter bredvid någon, så är det omöjligt att låta bli. Jag blir knäpp om jag inte får klia.
Jag är oskuld, därför är könssjukdom helt uteslutet. Enda sedan jag ändrade mina livsvandor så är det nästan så att det har börjat klia mer. Jag vet ju att anledningen till att det kliar så extremt, är för att mina små sår försöker läka, men jag hindrar det genom att riva upp dom.
Kan det vara så att jag är alldeles för torr i underlivet? Jag märker att jag väldigt ofta är "våt" i underlivet, nästan som om jag var upphetsad. När denna "våthet" kommer så luktar det dessutom något hemskt. Det är liksom inte som en flytning, utan det är helt genomskinligt. Det lägger sig dessutom som en sorts hinna som jag får under naglarna när jag kliar mig. Så jävla vidrigt är det! Men även detta sade jag till gyn, men hon gav mig knappt någon kommentar på det.
Vad ska jag ta mig till? Jag är livrädd för samlag/någon sorts närhet ö.h.t. Att åka till en annan gynekolog är uteslutet då jag bor långt ifrån någon annan. Orkar verkligen inte mer...