• Anonym (orolig)

Någon som fått Komplikationer efter MA

Hej!
    Jag undrar om det är vanligt med komplikationer efter ett MA? Vilka isf?
    Jag har fått såna otroliga smärtor vid ÄL
    Jag fick vänta i 3-4 månader innan mensen kom tillbaka
    Jag har fått ett lågt järnvärde
    Jag har gått upp massor i vikt osv..

Ska till gyn nästa vecka, men är ändå typ nyfiken på vad som kan vara "vanligt" och/eller vad ni har för erfarenheter.

• Svar på tråden Någon som fått Komplikationer efter MA
  • Anonym (2 MA)

Nej,förutom utebliven äl direkt efter mitt första MA har jag inte haft några komplikationer. Denna gång blöder jag fortfarande,men det är ju rätt vanligt trots allt.

• Anonym (Känt en del)

Efter mitt MA (i januari) kom mensen efter 40 dagar, med besked! Blödde igenom byxorna flera ggr och vaknade i ett mindre blodbad i sängen. Samma sak nästa mens. Tillsammans med smärtor. Har haft ont från äl t.om mens dessa tre ggr sen mitt MA.

Detta är inget som jag haft besvär av innan, haft en normal (gissar jag) mens och ingen värk.

Har dessutom testat positivt på både Gravtest och starka utslag på äl stickor två menscyklar igenom. Och det var inte länge sedan som illamåendet la sig helt.

Vet inte om jag skulle kalla detta för komplikationer men för mig har det varit väldigt påfrestande tillsammans med att hantera det som aldrig blev!

• Anonym (orolig)

Tack för att ni delar med er.

Jag är orolig för att något gått fel. Har haft något hög sänka också sedan dess.

1 år sedan jag fick MA och inget är sig likt ????

• Anonym (2 MA)

Be dem kolla ditt tsh-värde! Plus allt annat de kan tänka sig förstås.

Svar på tråden Någon som fått Komplikationer efter MA