• LLi

Sängvätning

Hej!

Detta går ut till dig som har barn som är sängvätare på natten och inte vet vad du ska göra. Det finns hopp och hjälp att få! Vi har varit fast i helsiket med medicinering, underlägg, larm och klocka, men nu ser vi en ände på detta!

Här är min historia:

Redan när hen var i femårsåldern förstod vi att det skulle dröja innan vårt barn blev torrt, det var riktigt mycket kiss i blöjan varje natt. Under hösten det år hen blev sex år gick vi på barnmottagning på lokala sjukhuset och genomförde mätningar. Larm och medicinering testade vi, men inget hjälpte.

Till slut orkade vi inte mer, hela familjen blev påverkad av dålig nattsömn och oro. Vi tog en paus från alla sjukvårdens behandlingar över julen. I mitt desperata sökande på nätet efter lösningar snubblade jag över någon vars barn hjälpts av kiropraktor. Vi fick en kiropraktor rekommenderad, som var duktig på att behandla barn. Hon var jätteduktig och mitt barn fick stort förtroende för henne. Hon rekommenderade en kostomläggning där vi uteslöt mjölk och gluten. (Mitt barn var mjölkallergiker tom 1 år men därefter introducerade vi mjölk igen, efter läkares inrådan)

Redan tredje natten efter första behandlingen var mitt barn torrt! Vi har fortsatt behandlingen och nu är ca 60% nätter torra en dryg månad senare. Ibland 3-4 nätter i sträck. Hen mår så mycket bättre, är gladare och har bättre självkänsla! Ingen inom sjukvården har nämnt denna behandling som ett alternativ, ingen har ställt hens besvär i relation till allergi! Därför vill jag nu tala om för andra som kan vara i samma situation som oss att det finns andra vägar att gå och metoder som kan hjälpa!! Stort lycka till till er alla som kämpar med detta där ute!

/ mamma till sjuåring

Ps hör av dig om du vill veta mer om vilken kiropraktor vi besökt eller om hur behandlingen går till.

Svar på tråden Sängvätning