Vilken lösning är smidigast för gästerna?
Hej! Snart flyttar vi till en annan stad, 30 mil från vår hemort. Eftersom jag gärna vill att familj och vänner ska kunna hälsa på om de vill har jag valt att teckna hyreskontrakt för en 3:a och använda ena rummet som gästrum. Jag kommer även att hyra ut detta rum via AirBnB när jag känner att jag har tid att ta hand om gästerna.
De gäster som eventuellt kan bli aktuella för övernattning är följande:
* Två vuxna och två barn i åldrarna 9 år och 7 år
* En vuxen och två barn i åldrarna 11 år och 8 år
* En vuxen
* Två vuxna
* Gäster via AirBnB
Det jag undrar är vilken lösning som är smidigast om dessa ska sova över (en familj åt gången givetvis). Det krävs 4 sovplatser, nämligen. Först tänkte vi att vi skulle ha våningssäng + undersäng eftersom det lät som en smidig lösning men då insåg vi att det ger endast tre sovplatser och den största familjen består av 4 personer. I vardagsrummet har vi en soffa som en person kan sova i. Tror ni att någon skulle kunna tänka sig att sova där? Vi vill givetvis kunna erbjuda sovplatser åt alla ifall våra familjer eller vänner vill hälsa på (vilket de redan nu innan flytten pratat om). Övernattning kommer ju inte ske så ofta så vi vill helst inte lägga ut så mycket pengar på sovplatser... Tror ni att våningssäng med undersäng + soffa i vardagsrummet alternativt extra madrass i gästrummet duger?