Lyxresa till Dubai?
Hej!
Behöver lite råd av någon här!
Jag hade tänkt överraska min pojkvän på en resa till Dubai över hans födelsedag i mitten av november.
Min första fråga är om något har någon erfarenhet av vädret vid denna tiden på året?
Min plan är att jag lurar honom om att vi ska åka till något resmål i Spanien, så att han packar med sig sommarkläder och så, men väl på flygplatsen så åker vi istället till hans resmål, alltså så att han väl DÄR får reda på vart vi ska. Jag är 18 år och hade tänkt bjuda på femstjärnigt hotell, även födelsedagsmiddag på Burj Al Arab och hela köret helt enkelt (med ökensaffari, lite shopping och allt), mest för att han bjuder mig så mycket och jag vill ge tillbaka.
Min andra fråga är om detta med han inte är min man, utan pojkvän kan komma till ett problem? Kan det vara värt att ljuga och säga "My husband" när man är där, ev. bära en fejkring?
För det tredje, så enligt flygen är det endast möjligt att få till 5 eller 3 heldagar där. 5 + 2 resdagar känns egentligen alldeles för mycket då det kommer krävas ledighet, och vi båda jobbar och satsar på våra jobb. Speciellt han kan inte ta ut alltför lång ledighet sådär emellan sommar och vinterledighet, samtidigt vet jag inte om 3 dagar är för lite? Eller kan det räcka om jag planerar ordentligt? Vore väldigt tacksam för svar.