• kotten86

Farligt att knäcka nacken hos naprapat?

Gud jag kan inte spänna av.

Var hos min Naprapat imorse och sa nu ska vi mobilsera din nacke då den är helt styv och orörlig (kunde inte vända fullt åt höger)

Visste inte vad ordet mendes först jag hörde ljud ifrån nacken när hon vände det och tryckte till. Var sjukt skönt efter men nu när folk säger till mig om att man kan få stroke efter så blir ja livrädd!!

Så nu är kroppen på helspänn och jag gör alla stroketester om och om igen.

Är liksom 28år och vill inte få en stroke nu!!

Visst nu har jag rejäl träningsvärk i nacke och bröstrygg .(ja den knäcktes också)

Hur ska jag spänna av? eller ska ja bara förvänta mig att få en stroke dom närmaste dagarna?

• Svar på tråden Farligt att knäcka nacken hos naprapat?
  • Långbenopluto

Får man en stroke får man den på en gång.....vid knäcken.

Men visst, jag skulle aldrig våga göra det....

• glutten

Jag har knäckt nacke och delar av ryggen flera ggr hos naprapat. Jag har definitivt inte fått en stroke.

Oroa dig inte.

• Aniiee

Hade du fått en stroke så hade du redan legat antingen på intensiven eller i jorden.

Så det är ingen risk =)

Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Lambda

Det kan vara farligt beroende på VEM som gör det. En utbildad person som vet vad den gör kan man sätta större tillit till. Hade din knäckning gått fel hade du märkt det redan.

Jag gick till naprapat under fem/sex veckor i en stöt. Stora ryggproblem. Knäckte rygg/nacke. Lever och har inte fått stroke.

• kotten86

Ok skönt att höra:),

Men har läst att vissa har fått blodproppar efter behandlingen alltså 2-7dar efter?

Vilket iof låter lite märkligt då en skada med symtom alltid dyker upp på en gång. Som när man slår i huvudet exempel,

Svar på tråden Farligt att knäcka nacken hos naprapat?