• Anonym (bölden)

Öm böld under bröstet

Hej, i flera år har jag haft en öm böld, stor som en tiokrona halvt under bröstet som kommer och går lite då och då. Den kommer alltid på exakt samma ställe och är samma storlek med några månaders mellanrum. Trodde först att det var en stor finne men den sitter som ganska djupt under huden och jag har inte lyckats klämma den, blir bara mer öm om jag försöker. Den ser ut som att den har ett "utgångshål" men annars inget speciellt, inte röd eller sticker ut från kroppen förutom om man stäcker ut huden runt om. Nån fler som haft/har liknande och tror ni det är värt att kolla upp även om den brukar försvinna efter ett tag?

• Svar på tråden Öm böld under bröstet
  • Anonym (Cysta)
    Anonym (bölden) skrev 2015-05-11 22:29:22 följande:

Hej, i flera år har jag haft en öm böld, stor som en tiokrona halvt under bröstet som kommer och går lite då och då. Den kommer alltid på exakt samma ställe och är samma storlek med några månaders mellanrum. Trodde först att det var en stor finne men den sitter som ganska djupt under huden och jag har inte lyckats klämma den, blir bara mer öm om jag försöker. Den ser ut som att den har ett "utgångshål" men annars inget speciellt, inte röd eller sticker ut från kroppen förutom om man stäcker ut huden runt om. Nån fler som haft/har liknande och tror ni det är värt att kolla upp även om den brukar försvinna efter ett tag?

Låter som en varböld eller cysta. De är ofarliga men du bör gå till en läkare så skär de upp den och tömmer ur varet och ser till att den läker ordentligt.
  • Anonym (bölden)
    Anonym (Cysta) skrev 2015-05-11 22:31:20 följande:

Låter som en varböld eller cysta. De är ofarliga men du bör gå till en läkare så skär de upp den och tömmer ur varet och ser till att den läker ordentligt.

Är bara så knäppt att den dyker upp på samma ställe varje gång, sen försvinner den i några månader och så kommer den tillbaka. Ska ringa vårdcentralen och höra vad dom säger :)
  • Anonym (Hs)

Låter som hidradenitis suppurativa

• Anonym (bölden)
    Anonym (Hs) skrev 2015-05-11 22:40:46 följande:

Låter som hidradenitis suppurativa

Hmm. Men det verkar ju som att det blir sprickor och sånt i dom bölderna? Och att den kommer tillbaka på samma ställe i samma volym stämmer inte heller in.. Och den är bara öm om man tafsar på den. Spökbölden!
Svar på tråden Öm böld under bröstet