Snart 31 och fortfarande singel...
Hej!
Jag är ny användare på Familjeliv (SÅ roligt att läsa) så jag hoppas jag får lite feedback på min fundering:
Jag är snart 31 och har varit singel (bara lite lösa förhållanden) sedan jag var 24. Mitt längsta förhållande varade i knappt 2 år. Det är (tack o lov) inga problem för mig att få tag på karlar men jag är så himla kräsen (vad annars ska man vara?)! Jag blir väldigt sällan kär, attraherad kan jag bli, och nu funderar jag på om jag helt enkelt ska börja ställa mig in på att bli gammelnucka. Rätt fina killar har kommit men sedan blivit ivägskickade. Mina vänner säger alltid att jag visst kommer att hitta någon som tar mig med storm - men då jag nu varit singel så länge så börjar jag undra. Jag längtar inte efter barn som det är nu men visst skulle jag vilja ha familj i framtiden - vilket istället får mig att börja räkna på hur gammal jag kan bli innan det är för sent att skaffa barn - kan jag vänta till jag är 40?? Finns det fler där ute som tänker i samma banor eller som kan skriva lite uppmuntrande? Jag är inte upprörd eller så, men lite fundersam bara...