• Anonym (Hönkillen)

Dejtar en kille med höna...

I helgen sov jag över hos en kille som jag träffat ett tag. Har är jättetrevlig och jag gillar honom. En sak är dock konstig. Han bor i Stockholm city i en lägenhet och i sin lägenhet har han en höna som husdjur. När vi var hos honom i lördags kunde jag se hur hönan kacklade runt och gick fram och tillbaka medan vi tittade på film. Han hade gräsplätt i balkongen och en massa annat.

Om dagarna sade han att han tar ut hönan ute så den får leka.

När vi skulle sova la han sig i sängen, och med sig la han hönan runt sina armar och båda somnade gott tillsammans. Väldigt söta men ytterst märkligt... Hönan såg ut att trivas bra.

Jag är väldigt fundersam till detta. Hur ska jag tolka detta? Är han normal eller bör jag hålla mig till mig vakt lite till? Förslag?

• Svar på tråden Dejtar en kille med höna...
  • sinner

Är du seriös eller är det här bara ett tråkigt skämt? Det låter ju minst sagt väldigt underligt.. Kan inte se hur en höna skulle vilja sova fast i en människas famn?!

• Anonym (Hönkillen)
    sinner skrev 2015-05-12 10:09:15 följande:

Är du seriös eller är det här bara ett tråkigt skämt? Det låter ju minst sagt väldigt underligt.. Kan inte se hur en höna skulle vilja sova fast i en människas famn?!

Jag är seriös.

Hönan såg ut att trivas jättebra. Den ville gärna vara med honom hela tiden.
  • sinner

Well, då får du ju antingen lära dig leva med en höna eller så tycker du att det är så konstigt att du inte inleder en romantik relation med personen. Du kan knappast ställa kravet att han ska göra sig av med den.

• Frontline

Bara hoppas att varken hönan eller killen värper ägg under täcket

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • viseversa
    sinner skrev 2015-05-12 10:09:15 följande:

Hönor kan bli väldigt tama och dom gillar beröring och mys precis som en hund eller katt kan göra. Inte det minsta konstigt. Ta en bekant till mig hade två hönor i sin lägenhet. Dom bodde i badrummet på nätterna och på dagarna var han alltid ute och åkte bil och då fick dom föröka med. Han släppte ut dom någonstans där det fanns natur och satt och läste medan dom pickade runt. När han skulle hem igen ropade han på dom och din kom springande och hoppade in i bilen så åkte dom hem. MEN man får inte ha hönor så. Det är djur som ska bo på gård. Husägaren kom på detta och min bekant fick skänka sina älskade hönor till en 4H gård där dom lever gott än idag. ????
  • Anonym (Hönkillen)
    viseversa skrev 2015-05-12 11:09:18 följande:

Hönor kan bli väldigt tama och dom gillar beröring och mys precis som en hund eller katt kan göra. Inte det minsta konstigt. Ta en bekant till mig hade två hönor i sin lägenhet. Dom bodde i badrummet på nätterna och på dagarna var han alltid ute och åkte bil och då fick dom föröka med. Han släppte ut dom någonstans där det fanns natur och satt och läste medan dom pickade runt. När han skulle hem igen ropade han på dom och din kom springande och hoppade in i bilen så åkte dom hem. MEN man får inte ha hönor så. Det är djur som ska bo på gård. Husägaren kom på detta och min bekant fick skänka sina älskade hönor till en 4H gård där dom lever gott än idag. ????

ja min dejts höna ser ut att trivas jättebra. Hon lyssnar på honom och följer efter honom var han än går
  • viseversa
    Anonym (Hönkillen) skrev 2015-05-12 11:13:17 följande:
    ja min dejts höna ser ut att trivas jättebra. Hon lyssnar på honom och följer efter honom var han än går
    Ja dom blir som sagt väldigt tama. Urmysiga kan dom bli. Men man får ändå inte hålla hönor i lägenhet. Lika lite som man får ha får,kor,häst,ankor eller andra lantbruksdjur i lägenhet.
  • Anonym (Hönkillen)
    viseversa skrev 2015-05-12 11:23:18 följande:

Ja dom blir som sagt väldigt tama. Urmysiga kan dom bli. Men man får ändå inte hålla hönor i lägenhet. Lika lite som man får ha får,kor,häst,ankor eller andra lantbruksdjur i lägenhet.

Haha Gud, men vem skulle ha en ko i en lägenet?? I och för sig-min farbror jagade ett rådjur och tog hem den till lägenheten en gång när han var ungdom. Han hade den hemma i två dagar och släppte sedan ut den. Ytterst märkligt....
Svar på tråden Dejtar en kille med höna...