• happyface

någon som provat "Unborn heart" ?

Hej!

Jag är 22 år och är gravid för andra gången i vecka 7. Första gången var för ett år sedan då jag fick missfall. Självklart är det mer oro än glädje denna gång.

Jag hittade på internet en app som heter "unborn heart" där man om man beställer deras doppler (för ca 700kr från USA) kan göra ultraljud hemma, när man vill. Och få höra bebisen hjärtljud.

Tror ni att detta är något som verkligen fungerar? Har någon här inne testat?

• Svar på tråden någon som provat "Unborn heart" ?
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Jag vet inget om denna doppler som du skriver om men det finns en från bla clearblue som du kan köpa på Apoteket för ca 400 som fungerar hur bra som helst!

• happyface
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-05-12 11:52:26 följande:

Jag vet inget om denna doppler som du skriver om men det finns en från bla clearblue som du kan köpa på Apoteket för ca 400 som fungerar hur bra som helst!

Gör det? Visste inte det!

Har den samma funktioner? Att man kan se via mobil osv?
    happyface skrev 2015-05-12 12:16:14 följande:
    Gör det? Visste inte det!

Har den samma funktioner? Att man kan se via mobil osv?
    De kan inte se en bild så som på ett vanligt ultraljud men du kan höra hjärtljuden vilket ju i sig är lugnande om man är orolig.

Om man söker på det du skriver om så är det en doppler för att lyssna på hjärtljuden - med andra ord ser du enbart hjärtfrekvensen på mobilen genom appen. Du kan alltså komma mycket billigare undan.

• happyface
    Sofie mamma till 2 prinsar skrev 2015-05-12 13:15:58 följande:

Om man söker på det du skriver om så är det en doppler för att lyssna på hjärtljuden - med andra ord ser du enbart hjärtfrekvensen på mobilen genom appen. Du kan alltså komma mycket billigare undan.

Ja de va d jag tänkte. För då vet man i alla fall att h*n lever när man känner sig orolig.

Tror du/ni att denna maskin kan skada fostret?
  • Lillytroll

Det finns andra bra dopplers med display. Tex på billiga-tester.se.

Men sen är det lite tidigt att använda en doppler i v7. Du får nog vänta till minst v10, eller längre för att höra.

Och dom är inte bra at använda för ofta, men någon gång i veckan ska inte vara någon fara.

• happyface
    Lillytroll skrev 2015-05-12 14:43:31 följande:

Det finns andra bra dopplers med display. Tex på billiga-tester.se.

Men sen är det lite tidigt att använda en doppler i v7. Du får nog vänta till minst v10, eller längre för att höra.

Och dom är inte bra at använda för ofta, men någon gång i veckan ska inte vara någon fara. smile1.gif

Okej tack ska kolla upp det :)

Nej jag vet, v 12 kan man väl börja höra hjärtljud? :)

Okej, :) tack!
  • Joda85

En dopler kan du använda hur mycket du vill utan att fostret tar skada, så det behöver du inte tänka på :). Däremot så kan den ju skapa mer oro för dig om du inte lyckas lokalisera hjärtat. Hoppas på bättre lycka denna grav för dig! // ssk

• hsh

Jag beställde en doppler för 200 spänn på ebay min förra graviditet. Hoppas få använda den denna graviditet istället Tror inte barnet tar skada, men för säkerhetens skull så räcker det väl att kolla nån gång i veckan.

• Lillytroll
    happyface skrev 2015-05-12 15:36:17 följande:

Jag tror att jag använde min första gången i v11 (v10 + någonting) kommer inte riktigt ihåg. Men jag hittade på en gång. Himla skönt att höra det lilla hjärtat.

Att tänka på om du köper en, så ska du leta efter hjärtljuden som ligger på 120+ och som låter lite som ett tåg. Hittar du något som är mer "swosh,swosh" och under 120 så är det förmodligen navelsträngen. Då är bebisen nära.

Lycka till!
  • Sandra1992
    happyface skrev 2015-05-12 15:36:17 följande:

I v 9 lyckades vi hitta hjärtat :)
Svar på tråden någon som provat "Unborn heart" ?