• happyface

får man äta frysta köttbullar?

Jag har fått ett extremt sug efter frysta köttbullar (mammas köttbullar från scan) nu när jag är gravid i v7.

Är de farligt att äta?

• Svar på tråden får man äta frysta köttbullar?
  • Minxy

Varför skulle dom vara farliga? Dom är ju stekta innan dom fryses ner...?

• happyface
    Minxy skrev 2015-05-12 16:32:09 följande:

Varför skulle dom vara farliga? Dom är ju stekta innan dom fryses ner...?

För att man kanske inte bör äta frusen mat, tar hellre de säkra före de osäkra.
  • viseversa

Varför skulle dom vara farliga? Dom är ju "stekta" innan så det är ju inte rå köttfärs. 

• Tow2Mater

Du bör ta ett snack med din BM snarast. Det finns ganska klara riktlinjer på vad gravida bör undvika. Du saknar tydligen en del kunskap inom området. BM kan ge dig det. Och googla t ex livsmedelverket + gravid.

• Minxy
    happyface skrev 2015-05-12 16:44:21 följande:
    För att man kanske inte bör äta frusen mat, tar hellre de säkra före de osäkra.
    Nejdå, det som kan hända är väl att det ilar lite i dina tänder.
  • happyface
    Tow2Mater skrev 2015-05-12 16:48:41 följande:

Du bör ta ett snack med din BM snarast. Det finns ganska klara riktlinjer på vad gravida bör undvika. Du saknar tydligen en del kunskap inom området. BM kan ge dig det. Och googla t ex livsmedelverket + gravid.

TOW2MATER

Har en tid om nån vecka men innan dess frågade jag här där folk har egen erfarenhet. Är det något fel med det?

Med tanke på tidigare händelser är man extra försiktig som borde va ganska enkelt att förstå. Speciellt när det är första barnet o man aldrig fått den här sortens information!
  • LaLola
    Minxy skrev 2015-05-12 17:03:10 följande:
    Nejdå, det som kan hända är väl att det ilar lite i dina tänder.
  • happyface
    LaLola skrev 2015-05-13 18:53:16 följande:
    smile2.gif
    Tack!

Är dock inlag för tre nätter på sjukhus nu, med dropp, prover och uppsyn.
Svar på tråden får man äta frysta köttbullar?