• Anonym (Ledsen)

Är jag en hora/slampa?

Hej

Tja, vad ska jag skriva. Jag vet att är man med många killar och håller på så är man en såkallad slampa. Jag bor i en förort, jag visste inte att folk ''kände till mig''. Men när jag skulle iväg och handla idag så står det typ ett killgäng och frågar om jag har lust att ligga med dom, sen kallar dom mig hora. Jag har en kompis med mig och hon berättar sedan att det går rykten att jag ligger med alla. Hur jag är i sängen osv osv, alltså wtf? 

Vi skulle sedan upp till honom och se film med lite andra vänner. Jag kan inte riktigt släppa detta så jag frågar när vi sitter och käkar om dom också hört att folk pratar om mig. Det har dom. Dom säger sen att det inte är så farligt och dom flesta killar har mig som sin våta dröm och berättar vad dom hört. På riktigt, jag blev faktiskt ledsen av att höra det, dom tyckte bara det var roligt. Så jag gick hem. 

Nu ska jag inte skriva att jag inte ligger runt, för jag gillar killar och sex men nej, jag ligger inte med alla och jag är inte lätt att få i säng som det sägs. Nu tror ju ''alla'' det om mig, det är ju inte ens sant och och? Varför får jag inte jag göra som jag vill? 

• Svar på tråden Är jag en hora/slampa?
  • Anonym (M)
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-05-12 19:37:56 följande:

Hej

Tja, vad ska jag skriva. Jag vet att är man med många killar och håller på så är man en såkallad slampa. Jag bor i en förort, jag visste inte att folk ''kände till mig''. Men när jag skulle iväg och handla idag så står det typ ett killgäng och frågar om jag har lust att ligga med dom, sen kallar dom mig hora. Jag har en kompis med mig och hon berättar sedan att det går rykten att jag ligger med alla. Hur jag är i sängen osv osv, alltså wtf? 

Vi skulle sedan upp till honom och se film med lite andra vänner. Jag kan inte riktigt släppa detta så jag frågar när vi sitter och käkar om dom också hört att folk pratar om mig. Det har dom. Dom säger sen att det inte är så farligt och dom flesta killar har mig som sin våta dröm och berättar vad dom hört. På riktigt, jag blev faktiskt ledsen av att höra det, dom tyckte bara det var roligt. Så jag gick hem. 

Nu ska jag inte skriva att jag inte ligger runt, för jag gillar killar och sex men nej, jag ligger inte med alla och jag är inte lätt att få i säng som det sägs. Nu tror ju ''alla'' det om mig, det är ju inte ens sant och och? Varför får jag inte jag göra som jag vill? 

För att folk och samhället har föråldrade åsikter om vad en kvinna får göra med sin sexualitet. Gör som du vill men folk lär prata, särskilt på mindre orter, tyvärr. Antingen skiter du i dem och lär dig leva med deras fördomar, eller så anpassar du dig till normen och lever lika trist liv som dem.
  • dinnea

Vi är fria individer i ett fritt land.

Snälla, det är DU som lever DITT liv och ingen annan. Folk kommer alltid tycka och tänka, men så länge du lever så gör dig själv en tjänst - gör vad fan DU vill och vadfan som gör DIG nöjd och glad.

du föds ensam, du dör ensam. Så i slutändan, jag ber dig berätta för mig, vad fan spelar det för roll vad andra tycker?

• Fjäril kär

tja... du har inte varit med någon kille som kan ha spridit ut detta rykte och fått det i gugning?  något ex som du lämnat eller nån kille som kan tänkas känna sig illa behandlad?   Eller kanske nån du INTE varit med - som kanske har velat men fått nobben och i vredesmod kanske startat upp ett rykte? 

Kanske nån avundsjuk tjej omkring dig ? 

• seriösanvändare

Bor du i ett område där "alla känner alla", eller bor du i en förort där det är vanligt med "såna" åsikter?

I så fall kanske du ska fundera över att se dig om efter ett nytt och hälsosammare umgänge. Det kan inte vara kul med "vänner" som sprider ut såna saker om en.

Jag tror att många killar som snackar så om en tjej, dessutom bara är avundsjuka eller bittra för att de inte får till det med henne. För det är ju som du skriver: De flesta ligger inte alls med "alla". Men på något sätt förväntas en tjej antingen vara "kysk" (dvs hålla sig till någon eller några få killar under livets gång), eller också ska hon tydligen vara tillgänglig för alla som är intresserade. Jag har blivit kallad saker både för att jag har haft sex och för att jag har avvisat killar, och då har jag ändå aldrig "legat runt".

Men det går som sagt att undvika sådana umgängen. Det FINNS vettiga killar och tjejer som inser att de inte har med ditt sexliv att göra, mer än vad du har med deras...

Om du alltid är seriös, lever du bara ditt liv till hälften.
  • Anonym (Ledsen)

Jo jag vet ju att man ska skita i vad folk tycker och tänker om en. Det vill ja kunna också. Men det är svårt. Varför ska helt okända killar för mig kalla mig hora och varför ska folk som jag inte ens känner prata om mig.. 

Jag har varit med några killar, ganska många skulle väl folk säga så just det är väl sant. Men allt annat är ju bara en massa skitsnack. Jag vet inte vem som börjat snacka skit. Dom killar jag varit med har varit schyssta liksom men sen vet jag ju inte, jag vet inte vilka dom hänger ihop med och någon kanske sagt något och så har det fortsatt. Jag bor i en ganska stor förort, jag är ingen sån som känner alla utan har mina vänner men genom mina killkompisar som känner ''alla'' fick jag ju höra detta. Jag blir bara så irriterad, jag vill verkligen tänka I don't give a fuck men hur gör man det liksom? 

• Anonym (V)

I mitt hemland brukar man säga ( sarkastiskt om män med taskig kvinnosyn som kallar kvinnor för horor , ej menat som nedlåtande om kvinnor. )

Hora = kvinnan som inte ligger med dig

Jävla hora = kvinnan som ligger med andra fast inte med dig.

Jag tror det handlar om något liknande i ditt fall. Idioterna kan inte få dig så de kallar dig för "hora".

• seriösanvändare
    Anonym (V) skrev 2015-05-12 20:30:46 följande:

I mitt hemland brukar man säga ( sarkastiskt om män med taskig kvinnosyn som kallar kvinnor för horor , ej menat som nedlåtande om kvinnor. )

Hora = kvinnan som inte ligger med dig

Jävla hora = kvinnan som ligger med andra fast inte med dig.

Jag tror det handlar om något liknande i ditt fall. Idioterna kan inte få dig så de kallar dig för "hora".

På engelska finns ett uttryck som lyder: "A slut sleeps with everyone, a bitch sleeps with everyone but you."

Det finns en annan beskrivning också:

"Do some people call you a slut, even if you haven´t been with that many? Don´t worry. The guys do it because they can´t HAVE you and the girls do it because they can´t BE you."

Jag har hört tjejer bli kallade slampa bara för att de är snygga och klär sig snyggt t ex. Behöver inte ens vara särskilt utmanande. Men killarna (vissa killar) börjar ändå himla med ögonen och blir sedan sura när de får nobben (vilket åtminstone de flesta får), medan tjejerna (vissa tjejer) börjar tissla och tassla. Tragiskt är det.
  • Anonym (två sorter)

En del tjejer får sånt rykte för att de helt enkelt är lätta att få i säng. De ligger kanske inte med "alla", men i stort sett med alla som visar intresse. Detta är inte så vanligt men det finns såna tjejer. Däremot är det ju för jävligt att de ska ges öknamn, medan killarna som ligger med dem sällan baktalas på samma sätt.

Sen finns det tjejer som får ett sånt rykte pga avundsjuka eller bitterhet hos andra, som redan skrivits ovan. Dessa tjejer är INTE nödvändigtvis lätta att få i säng. De kanske inte är "pryda" heller, men de är sällan tillgängliga för de flesta killar, varpå bitterhet hos avvisade killar kan göra att de börjar snacka skit om tjejen. Andra tjejer kan å sin sida börja snacka skit pga av avundsjuka, för tjejer som utsätts för detta utan att vara särskilt "lätta", är ofta snygga och populära.

Som någon skrev ovan: "The men want to have her, the women want to be her."

• seriösanvändare
    Anonym (två sorter) skrev 2015-05-12 21:38:34 följande:

En del tjejer får sånt rykte för att de helt enkelt är lätta att få i säng. De ligger kanske inte med "alla", men i stort sett med alla som visar intresse. Detta är inte så vanligt men det finns såna tjejer. Däremot är det ju för jävligt att de ska ges öknamn, medan killarna som ligger med dem sällan baktalas på samma sätt.

Sen finns det tjejer som får ett sånt rykte pga avundsjuka eller bitterhet hos andra, som redan skrivits ovan. Dessa tjejer är INTE nödvändigtvis lätta att få i säng. De kanske inte är "pryda" heller, men de är sällan tillgängliga för de flesta killar, varpå bitterhet hos avvisade killar kan göra att de börjar snacka skit om tjejen. Andra tjejer kan å sin sida börja snacka skit pga av avundsjuka, för tjejer som utsätts för detta utan att vara särskilt "lätta", är ofta snygga och populära.

Som någon skrev ovan: "The men want to have her, the women want to be her."

Sen är "ligger med många" och "lätt att få i säng" delvis skilda saker. Jag känner flera tjejer som i perioder har gått hem med nya killar varje helg. Jag kan inte säga hur många de har legat med, men det kan vara allt från 20 till 200. MEN de är fortfarande inte tillgängliga för de flesta killar. De ser bra ut och ofta kan de då välja och vraka om de visar intresse för sex. De går hem med den som faller dem bäst i smaken, typ.  För dessa killar är de "lätta" att få i säng ja, när de är på det humöret. Men inte för alla andra.
  • dinnea
    Anonym (Ledsen) skrev 2015-05-12 20:24:06 följande:

Jo jag vet ju att man ska skita i vad folk tycker och tänker om en. Det vill ja kunna också. Men det är svårt. Varför ska helt okända killar för mig kalla mig hora och varför ska folk som jag inte ens känner prata om mig.. 

Jag har varit med några killar, ganska många skulle väl folk säga så just det är väl sant. Men allt annat är ju bara en massa skitsnack. Jag vet inte vem som börjat snacka skit. Dom killar jag varit med har varit schyssta liksom men sen vet jag ju inte, jag vet inte vilka dom hänger ihop med och någon kanske sagt något och så har det fortsatt. Jag bor i en ganska stor förort, jag är ingen sån som känner alla utan har mina vänner men genom mina killkompisar som känner ''alla'' fick jag ju höra detta. Jag blir bara så irriterad, jag vill verkligen tänka I don't give a fuck men hur gör man det liksom? 

Det är absolut inte något som är lätt att skita i andra, det går heller inte alltid. Men någonstans måste man ändå bara ta sig själv i kragen och rycka upp sig. Du vet att det inte stämmer, dina vänner vet att det inte stämmer. Så vem fan är en helt okänd persons åsikt för dig?

Fuck dom, folk är falska och twofaced.

Jag fick rykte om att jag legat med 40+are och inte några heller. Grejen var att jag va 12 år och oskuld, jag visste det och mina vänner visste det. Så jag sket i resten, dom fick tro vad dom ville. Tillslut så blåser alla rykten bort i alla fall och ersätts med nya rykten om nya personer :)
Svar på tråden Är jag en hora/slampa?