• Anonym (TS)

Livrädd för missfall

Är i vecka 6+4 och har mått illa och spytt dagligen sedan en och en halv vecka tillbaka, brösten har ömmat. Nu är alla symtom plötsligt borta över en natt :( Har inte mått det minsta illa, känner mig helt ogravid... Märkte dessutom ikväll att jag har lite brunt slidsekret.

Låter detta som ett missfall? Ska inte göra vul förän på fredag...

• Svar på tråden Livrädd för missfall
  • Anonym (Vänta och se.)

Svårt att svara på. Kan vara mf men det kan också vara ofarligt. Du får helt enkelt vänta och se.

• Anonym (TS)

Igår hade jag en stor flytning också. Helt vattnig. Kan det vara att jag läckte fostervatten?

• Anonym (Lika)

Hej!

Det var exakt samma för mig när jag var runt v 5+5 till 6+5, alla symtom försvann. Jag gjorde VUL som visade att allt såg bra ut. Enligt de läkare och barnmorskor jag pratade med var det normalt att symtom kommer och går under graviditeten, så försök att inte oroa dig!

• Anonym (n)
    Anonym (TS) skrev 2015-05-12 21:58:58 följande:

Igår hade jag en stor flytning också. Helt vattnig. Kan det vara att jag läckte fostervatten?

Ts, finns inget fostervatten att tala om än. Ingen vet om det är mf på g. Försök att inte oroa dig. Mina symtom kom och gick hela tiden.
  • Anonym (TS)

Tack ni som svarar!

Detta är så otroligt efterlängtat och vill bara att allt ska gå vägen,..

• Anonym (positiva tankar)

Så länge du inte röker, dricker, tar droger m.m så finns det inte mer du kan göra för din bebis tyvärr.Är det ett barn som är friskt nog att överleva så kommer det göra det. Är det något allvarligt fel tar kroppen hand om det genom missfall. Det är otroligt sorgligt men när jag hade mf försökte jag tänka att det var inget friskt barn och hade inte haft ett värdigt liv.

Oroa dig inte, du kan knappt påverka vad som kommer ske med knytet! Bara hoppas på det bästa och vara positiv! Njut av att varagravid just nu, i stunden!!

Svar på tråden Livrädd för missfall