• kittykatty

    Du och/eller din man spel tv-spel med en sexualiserad hjältinna. Ert barn kommer in och börjar ställa frågor om hennes utseende. Vad svarar du?

    Ursäkta lång rubrik, men frågan är alltså:

    Du och/eller din man sitter och spelar tv-spel med en sexualiserad hjältinna, varpå ert barn - som är sex år gammalt - kommer in i rummet och börjar ställa typiska nyfikna "barnfrågor" om karaktärens utseende. Vad svarar du på dessa frågor?

    Spelet går ut på att skjuta robotar.

    För enkelhetens skull får ni bara välja mellan tre alternativ på varje fråga. Ni kommer få en bild till varje fråga så att ni förstår sammanhanget. Here goes:

    1) "Varför har hon inga byxor?"

    A) Hon vill visa rumpan för hon tycker den är så fin
    B) Den var en elak robot som tog hennes byxor, och den som inga byxor har får gå med rumpan bar
    C) Det kallas för stringtrosor när rumpan hänger ut och sedan har hon chaps som går upp längd benen och höfterna

    2) "Varför har hon så stor rumpa?"


    A) Vuxna har mycket större rumpor än barn
    B) Hennes rumpa är lite mullig
    C) Hon har opererat rumpan för att få den att se större ut, en del kvinnor gör det

    3) "Varför vickar hon på rumpan?"


    Om inte animeringen syns inbäddad (det är en gif-bild) så kan ni se den genom att klicka här: i.imgur.com/iQ7vr7K.gif

    A) Hon dansar, och att vicka på rumpan är en vanlig del i många danser
    B) Din pappa tycker det är fint, så hon gör det för honom
    C) Hon försöker träna rumpan

    4) "Titta, hennes rumpa dallrar! Är den fet?"


    Om inte animeringen syns inbäddad (det är en gif-bild) så kan ni se den genom att klicka här: i.imgur.com/1tRDCjN.gif

    A) Nej, alla vuxnas rumpor dallrar
    B) Ja, hennes rumpa är lite otränad och då dallrar det
    C) Din rumpa dallrar också om du gör så där

    Det räcker med att ni svarar bokstäverna som motsvarar era val. Tråden är bara på skoj, men lite spännande ska det bli att se vilka svar som blir populärast!

    Om ni tycker att alla tre svar är dåliga, hoppa över frågan eller välj det svar ni tycker är minst dåligt.

  • Svar på tråden Du och/eller din man spel tv-spel med en sexualiserad hjältinna. Ert barn kommer in och börjar ställa frågor om hennes utseende. Vad svarar du?
  • kittykatty
    Nerfherder skrev 2015-05-13 08:23:25 följande:

    Stor risk att barn bryr sig om sådant...


    Barn har ställt konstigare frågor än de fyra ovanstående om man säger så. Mitt barn kommenterade exempelvis svärmors uppsvällda mage så här: "Titta, Rebecca har ätit massa choklad, så hennes mage är jättestor!"

    Barn ser och tänker mycket mer än du verkar tro. Skrattande
  • Anonym (nej)

    Jag hade inte spelat det här spelet till att börja med, speciellt inte så mitt barn ser.

  • kittykatty
    Anonym (nej) skrev 2015-05-13 08:29:54 följande:

    Jag hade inte spelat det här spelet till att börja med, speciellt inte så mitt barn ser.


    Men du får ju ha lite fantasi! Tråden är bara på skoj, och inte meningen att vara 100 % realistisk.

    Ville mer se vad föräldrar här svarar på denna typ av oväntade frågor som så ofta kommer från barn.
  • Anonym (lol)

    Haha, vilket rolig tråd! Behövs i det här surträsket.

    1) C - Säg som det är! Håll inte på att ljuga för barn, vänj dem istället vid sanningen.

    2) B - Samma sak här. Hennes rumpa ser lite fläskig ut, och då är det väl bara att säga att storleken beror på just det?

    3) C - Hahaha! Här hade jag skojat med barnet.

    4) B - Och så ärligheten igen. Klart att den dallrar när den är lite fläskig, varför skulle ett barn inte tåla höra något sådant?

Svar på tråden Du och/eller din man spel tv-spel med en sexualiserad hjältinna. Ert barn kommer in och börjar ställa frågor om hennes utseende. Vad svarar du?