• Anonym (undrar)

Tonåring på 1990-talet, fick du studiebidraget?

Hej!
    Kanske en konstig fråga men jag är väldigt tacksam om någon kan hjälpa mig. Du som var tonåring och gick i gymnasiet på 1990-talet, fick du studiebidraget direkt till dig, utan omvägen via föräldrarna?

Kom det något papper hem där du fick fylla i kontonummer för att få pengarna?

Även du som gått gymnasiet senare får såklart svara. Men när jag gick i gymnasiet på 1990-taelt har jag inget minne av att jag fick något studiebidrag, det är därför jag undrar. Har även en aning om varför men vill veta hur det "ska" gå till först.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Tonåring på 1990-talet, fick du studiebidraget?
  • Erizajo

Jag är född -84 och fick hela barnbidraget/studiebidraget från tretton års ålder.

• Monkii

Jag minns inte om jag fyllde i papper men jag fick pengarna direkt.

• Anonym (undrar)

mhm, misstänkte det. Jag kan ju förstås ha skrivit på något, att jag INTE skulle få dem, men har inget minne av det...

• Anonym (Se)

Jag gick på gymnasiet på 90-talet och mina föräldrar fick det till sitt konto och sen förde dom över det till mig.

• Monkii
    Anonym (undrar) skrev 2015-05-13 13:15:10 följande:

mhm, misstänkte det. Jag kan ju förstås ha skrivit på något, att jag INTE skulle få dem, men har inget minne av det...

vad är det du misstänker?
  • gbgumman

Ja jag hade ett kort det kom till. Lite kul att summan sluta på 50 så den fick man ut varannan månad då jag inte kunde handla på kortet bara ta ut.

• Anonym (undrar)

Jag tror att min mamma behöll pengarna, men jag kan inte fråga eftersom hon inte lever längre. Jag fick pengar när jag behövde, det gick ingen nöd på mig, men jag tycker att det var principiellt fel. För pengarna är ju till den som studerar. Känns sådär nu när jag har fattat det

• Anonym (Se)

Min son går på gymnasiet nu och jag får hans studiebidrag till mitt konto.

Svar på tråden Tonåring på 1990-talet, fick du studiebidraget?