• audio

Troll

Ursäkta om jag fick igång trollen, men det ser ut som att dom kommer och går lite här på FL. Gillar ni trolltrådar?

Gå och dö. Ärligt talat jag bryr mig inte (Ta det inte personligt)
  • Svar på tråden Troll
  • Ful Anka

Finns det så många andra sorters trådar menar du?

This is my life and I don't care
  • Vegetarian1

Det roliga med trolltrådar är alla som går igång och tror att det är sanna storys. Många går verkligen in för diskussionen, blir förbannade på riktigt och kan lätt slösa bort en hel dag (eller fler) på just den tråden. Vilket iof är lite tragiskt.

Det roligaste är dock när man kommenterar något i tråden, om att det är en trolltråd och någon anmäler kommentaren och man får ett mail av nån moderator som skriver att det är förbjudet att antyda att någon är ett "troll". Det känns inte riktigt som att de har någon vidare koll på forumet. Att det man egentligen gjort med sin kommentar, är en tjänst till alla som slösar bort halva sina liv i tråden.

• audio
    Vegetarian1 skrev 2015-05-13 17:02:26 följande:

Det känns inte riktigt som att de har någon vidare koll på forumet. Att det man egentligen gjort med sin kommentar, är en tjänst till alla som slösar bort halva sina liv i tråden.

Jamen visst. Nej det har dom ju inte Skrattande
  • audio
    Ful Anka skrev 2015-05-13 16:56:05 följande:

Finns det så många andra sorters trådar menar du?

Det är väl därför jag börjat tröttna på riktigt.
  • Themis
    Vegetarian1 skrev 2015-05-13 17:02:26 följande:

Det roliga med trolltrådar är alla som går igång och tror att det är sanna storys. Många går verkligen in för diskussionen, blir förbannade på riktigt och kan lätt slösa bort en hel dag (eller fler) på just den tråden. Vilket iof är lite tragiskt.

Det roligaste är dock när man kommenterar något i tråden, om att det är en trolltråd och någon anmäler kommentaren och man får ett mail av nån moderator som skriver att det är förbjudet att antyda att någon är ett "troll". Det känns inte riktigt som att de har någon vidare koll på forumet. Att det man egentligen gjort med sin kommentar, är en tjänst till alla som slösar bort halva sina liv i tråden.

Även om en tråd är en trolltråd så kan den få stå kvar om många personer engagerar sig i tråden och har en givande debatt av något slag sinsemellan, utan att bryta mot reglerna. Det betyder inte att moddarna inte har hajat att trollet som startade tråden har rymt hem för att kamma svansen för längesen.

Tar moderatorerna bort en högaktiv tråd översvämmas forumet vanligen av nya trådar från entusiasterna, i stilen:

"Var är tråden med den enbenta tvillingmamman som låg med sin halvbror för pengar för att hennes man hade bränt matpengarna på godistefat och maja, jag måååste få veta hur det gååår!! Dumma dumma FL!!!"

Anser man att det är en trolltråd med allvarligt regelbrott i trådstarten så ska man anmäla hela tråden, och inte skriva "troll" i den. Jag vet inte hur många gånger vissa behöver göra den upptäckten för att det ska gå in, men för mig räckte det med en gång.
    Det är många det är synd om, men inte alltid p.g.a. det de själva tror. /Themis
  • Tow2Mater

Bara föräldralediga mammor som sitter och ammar och inte har nåt bättre för sig. Be dem titta på TV istället?

• audio
    2015201520152015 skrev 2015-05-13 17:37:09 följande:

Eller omogna tolvåringar.

Det tycker jag är värst, när det mest är småungar som tycker vissa saker är coolt eller awsome!
  • audio
    audio skrev 2015-05-13 17:47:34 följande:
    Det tycker jag är värst, när det mest är småungar som tycker vissa saker är coolt eller awsome!
    Dom fattar liksom inte av naturliga orsaker... hoppas jag
  • green34
    Tow2Mater skrev 2015-05-13 17:36:23 följande:

Bara föräldralediga mammor som sitter och ammar och inte har nåt bättre för sig. Be dem titta på TV istället?

• Fjäril kär

jag ogillar starkt när trollspekulationerna går igång i snart varje tråd...  Ts hinner knappt ens trycka enter över en fråga om amning, barnuppfostran, syskonrelationer, dejtingproblem, what ever så dyker det upp fyra stycken direkt och skriker "troll".
    wtf liksom... 

än värre är att FL blivit ett uppenbart porr-troll-forum -  DÄR minsann är det ingen som reagerar! Förvånad   Vart är alla som skriker troll i dessa trådar?  Hela första sidan kan vara nedlusat med diverse sextrådar, den ena mer uppfinningsrik än den andra men inte nån trolljägare så långt ögat når...   

• Tow2Mater
    Fjäril kär skrev 2015-05-13 18:41:18 följande:

än värre är att FL blivit ett uppenbart porr-troll-forum -  DÄR minsann är det ingen som reagerar! Förvånad   Vart är alla som skriker troll i dessa trådar?  Hela första sidan kan vara nedlusat med diverse sextrådar, den ena mer uppfinningsrik än den andra men inte nån trolljägare så långt ögat når...   

Kanske inte är nån som ens läser dem?
  • Vegetarian1
    Fjäril kär skrev 2015-05-13 18:41:18 följande:

jag ogillar starkt när trollspekulationerna går igång i snart varje tråd...  Ts hinner knappt ens trycka enter över en fråga om amning, barnuppfostran, syskonrelationer, dejtingproblem, what ever så dyker det upp fyra stycken direkt och skriker "troll".

wtf liksom... 

än värre är att FL blivit ett uppenbart porr-troll-forum -  DÄR minsann är det ingen som reagerar!    Vart är alla som skriker troll i dessa trådar?  Hela första sidan kan vara nedlusat med diverse sextrådar, den ena mer uppfinningsrik än den andra men inte nån trolljägare så långt ögat når...   

Jag läser inga porrtrådar. Därför skriker jag inte "troll" i de.
Svar på tråden Troll