• Anonym (tjej)

Jobbar på hunddagis. Vad tycker folk om det?

Jag arbetar på hunddagis som sagt. Det är ju inte ett så vanligt yrke så jag har inte direkt någon bild av hur andra ser på det, mer än att de flesta blir glada när man berättar vad man arbetar med. 
    Kan ju säga att jag älskar jobbet, jag får vara ute mycket och inte minst älskar jag hundarna jag får träffa varje dag. Jag känner ju dem som om de vore mina egna. =)

Men jag har ingen aning om vad folk tycker som så. Lågstatus? Skulle du kunna vara tillsammans med någon som arbetar på hunddagis? 

Vad tycker du? 

• Svar på tråden Jobbar på hunddagis. Vad tycker folk om det?
  • Anonym (Grabben brevid)

Det är OK, då skulle jag kunna skaffa hund.

• Anonym (Mi)

Det låter som ett jättekul jobb. Blir faktiskt lite avundsjuk.
    Hur gör man för att få ett sånt jobb och vad får man i lön?

• Anonym (Pillan)

Inte högstatus, utan jag tänker mig någon som varit lite strulig i skolan och inte har någon utbildning etc. Men jag tycker det är ett positivt jobb och jag har hund själv så vi skulle nog ha mycket att prata om

• Anonym (Lönebidrag)

Ärligt? Då hade jag tagit föregivet att du hade praktik där/gick på lönebidrag. Har du det som "normalt" jobb eller är det med hjälp av någon slags insats? Jag faller mest för akademiker och är tveksam till att bli ihop med en hunddagisanställd. Men det beror på om personen är intelligent/intellektuell eller inte

• neverpreggo

Bara positivt, personen jobbar med något den tycker om och gillar djur.

• nevermind

Jag tycker det låter jättekul och lite annorlunda. Jag kollade efter såna jobb förut. Jag hade älskat ett sånt jobb!

• Jajaduz

Vad roligt! Vem bryr sig om status, huvudsaken att du trivs och är nöjd med ditt jobb. Bättre än att slita ut sig på ett trist kontor och känna sig missnöjd och sönderstressad. Glada människor är trevliga människor man vill umgås med. Och de som bara ser till status är ändå inget att ha och förtjänar inte ditt sällskap.

Jag är tjej och skulle alla dagar i veckan välja en kille som har ett jobb han trivs med som inte har så hög status än en kille som jobbar övertid med ett sååå viktigt och välbetalt kontorsjobb.

• kaffe
    Jajaduz skrev 2015-05-14 13:57:37 följande:

Vad roligt! Vem bryr sig om status, huvudsaken att du trivs och är nöjd med ditt jobb. Bättre än att slita ut sig på ett trist kontor och känna sig missnöjd och sönderstressad. Glada människor är trevliga människor man vill umgås med. Och de som bara ser till status är ändå inget att ha och förtjänar inte ditt sällskap.

Jag är tjej och skulle alla dagar i veckan välja en kille som har ett jobb han trivs med som inte har så hög status än en kille som jobbar övertid med ett sååå viktigt och välbetalt kontorsjobb.

Jag håller med dej. Har man behov av att själv bygga på sin egen status genom sin partners titel så är det inte partners jobb det är fel på utan en själv. Hunddagis låter som det ultimata om man vill ha ett jobb som är roligt. 
  • Anonym (djurtekniker)

Lite roligt att det per automatik anses som lågstatus och inte kräver utbildning. Jag har en treårig universitetsutbildning inom biologi/etologi, är utbildad hundtränare och trimmare. Jag jobbade på hunddagis i 2 år, men får väl erkänna att lönen är dålig. Idag har jag i princip samma arbetsuppgifter på ett läkemedelsföretag och får fortfarande hålla på med det jag älskar, nämligen hundar och träning men till en betydligt bättre lön.

• Anonym (Ylva)

Jag tänker att lönen måste vara superdålig. Tjänar man ens 100 kronor i timmen? Jag har inget problem med status eller något sådant, men jag skulle ha svårt att vara tillsammans med någon som inte ens klarade sin del av hyran.

Svar på tråden Jobbar på hunddagis. Vad tycker folk om det?