Släkting med obotlig hjärntumör
En nära släkting till mig är allvarligt sjuk. Hen har en elakartad hjärntumör och vi har precis fått reda på att det inte går att göra något mer, att all behandling ska avslutas. Det är bara tre månader efter att hen blev sjuk, och hen har bara fått en halv cellgiftsbehandling då tumören inte gick att varken operera eller stråla. Så nu väntar vi bara i stort sett. Det är så ohyggligt grymt. Det är svårt att inse att sjukdomen inte går att behandla. De avbryter cellgifterna eftersom de inte hjälper alls och bara skapar onödigt lidande enligt läkarna. Så nu har de tagit ifrån oss vårt sista hopp.
Jag undrar om det finns andra som har gått igenom samma sak. Jag ingår inte i den närmaste familjen så jag har ingen läkare att fråga. Hur lång tid kan hen tänkas ha kvar? Kommer sista tiden bli fruktansvärd? Hen är bara drygt 60, men kan nu knappt tala eller gå. Det har gått så fort... Alla sorters erfarenheter skulle hjälpa, jag kan inte tänka på något annat och detta blir lite som terapi för mig. Att känna att man inte är ensam i detta fruktansvärda.