Min son vill ingenting
Hej, är en ensamstående farsa med en son som bor hos sin mamma endast varannan helg.
Jag har problemet att han inte vill nångonting som är det minsta drygt. visst städa och så går väl hyfsat då man lättare kan tvinga till något sådant (kanske konstigt formulerat, men jag hoppas ni förstår)
Han fyllde nyss sju och jag har med mycket möda nyss fått honom att klara av att ta sina första tramptag på cykeln utan stödhjul, men nu är det på tok för drygt att träna mer säger han och han vill verkligen inte cykla mer, försöker locka med glassutflykter osv bara han tränar mer så han blir mer haj på bromsar och regler osv men ingenting fungerar.
vänner har han inga, samma sak där så är allt för jobbigt och det enda han vill är att leka med lego med mig och vi bor rätt dumt i en trång lägenhet utan vidare bra möjligheter till att skaffa vänner och så.
blir så jävla frustrerad, t.ex. cykling är ju något jag vet att han skulle ha glädje av samt hör ju nästan till allmänbildningen att kunna, och alla på hans skola samt hans jämngamla kusin cyklar för fullt redan.
Fotbollsträning likaså, han har tränat typ tre gånger och verkligen haft jätteroligt när han har varit där, men nix, nu när man betalat in medlemsavgiften samt köpt riktiga för att han ska få spela är även detta en sån grej som han drar sig ur när det blir dags för träning igen.