Det här med vaccin.....
Jag vet, det är ett uttjatat ämne. Men vart nästan lite arg inombords då jag halkade in på några mammors Instagram idag då det diskuterades om vaccin. Några av dessa mammor påstod att det var riktigt oansvarigt att utsätta sina barn för vaccin. Dom jämförde det med ett dödligt gift och att det fanns absolut inget positivt med vaccin.
Var tvungen att kolla upp vart dom fått den informationen ifrån. Efter en snabb googling kom jag in på några "anti-vaccin" sidor. Där stod det mängder med nackdelar, att vaccin inte alls skyddar och att sjukdomarna har utrotats på andra sätt. Texterna var faktiskt väldigt övertygande om man inte hade haft lite kött på benen sedan innan.
Vem är det egentligen som tutat i folk detta? Vaccin motståndare är lika galna som kor på grönbete då diskussionen är framme. Dom vägrar ta till sig information som är bevisad, istället så tror dom på alla nackdelar där det inte finns någon bevisning för.
Vart kommer dessa motståndare ifrån? Är det folk som vill vara unika och gå mot strömmen?