Vilket pojknamn gillar du bäst?
Vi funderar på namn till lillebror. Skriv gärna i tråden vad du tycker om alla namnen. Tack för hjälpen!
Vi funderar på namn till lillebror. Skriv gärna i tråden vad du tycker om alla namnen. Tack för hjälpen!
Väldigt fina namn allihop, tycker jag. Och om jag måste rangordna så skulle jag säga:
1 - Henning
2 - Adrian
3 - Alfred
4 - Elias
5 - Valter
Jättefina namn allihopa!
Henning - Mitt favoritnamn alla kategorier, älskar det! Vackert och låter snällt och mysigt. Samtidigt seriöst och funkar hela livet. Inga direkta smeknamn och gångbart.
Adrian - Bra på precis alla vis, men kanske lite uttjatat. Kan lätt bli "Adde" som jag inte riktigt gillar.
Alfred - Vackert och låter så snällt! Seriöst och gångbart på alla vis.
Elias - Bra på alla vis, men inte riktigt min grej. Lite uttjatat.
Valter - Love! Starkt, vackert, enkelt och gångbart.
1. Henning
2. Alfred
3. Valter
4. Adrian
5. Elias
1. Elias
2. Adrian
3. Alfred
4. Valter
5. Henning
Har väldigt svårt att välja mellan Adrian och Alfred som mina söner heter.. Tycker de är lika fina :)
ADRIAN (eller något av de andra) men INTE Elias! Finns tre stycken på min sons förskola som heter Elias. Det är inte ens ett vackert namn.
min son heter alfred. Det finaste pojknamnet. Så välj något annat ;)
Smaken är som baken när det gäller namn. Tycker inte att nått av dem är klockrent. Men valde Alfred för det är lite bättre än de andra.
Imre :)
Jag tycker bäst om Valter. Tycker även Henning är ok. Är inte så förtjust i de andra. Eller Elias tycker jag egentligen är fint men har nog blivit lite "trött" på det namnet. Lite som med Alice Agnes och Astrid bland flicknamnen.
Alfred tycker jag är ett hårt namn och Adrian har jag aldrig gillat (inte heller Adam som ju är lite snarlikt).vet inte om det kan ha med bokstavskombinationer Ad att göra?
Alfred - Namnet är helt okej, och namnet passar både barn och vuxna
Adrian - Namnet är väl okej, och namnet passar både barn och vuxna
Elias - Jätte fint namn, och det är så snällt och mjukt namn
Valter - Fint namn, och namnet passar VERKLIGEN barn och vuxna
Henning - Inte riktigt min smak, men ändå fint namn
1. Elias
2. Valter
3. Alfred
4. Adrian
5. Henning
Tycker att alla namnen på listan är fina. Men Henning är nåt lite extra.
Valter o Henning
Vilka fina namn! Gillar faktiskt alla, och då är jag ändå jättepetig. ;)
Alfred & Henning är väldigt charmiga och mysiga namn, får feelgood-känsla av dem. Lika med Valter, gillar det extra mycket efter karaktären i Breaking Bad hehe. Sen är både Adrian & Elias gångbara och funkar i alla åldrar både idag, imorgon och antagligen om många år. :)
En hel del fina namn!
Henning fick min röst, ett karaktärsstarkt och vackert namn som är värt alla namngivningar det kan få. Alfred är också utomordentligt vackert, folkligt och ädelt.
Adrian tycker jag att moderna föräldrar helt klart skall låta bli, på tok för många som heter det redan, de får lägga av med att ge sina ungar det namnet, det är ju lite taget känns det som, fast det är väl ett fint namn nånstans...
Valter har aldrig varit nån favorit men det är väl rätt okej liksom Elias som inte heller är nån favorit.
Hoppas ni hittar något ni gillar / Adrian
Fina namn. Henning är ett favoritnamn. Sen är Valter också fint. De andra är lite för populära.
Adrian är verkligen jättefint
Det är nästan dött lopp mellan Valter och Henning.
Men Valter vinner med en noslängd, båda är väldigt fina namn.