• Humlan88

    Letar efter namnet på en barnbok "häxorna från/i" ???

    Ända sedan jag gick i mellanstadiet har jag haft minnen från en bok jag läste och som jag tyckte var jätteläskig.

    Det jag minns är att den hette nånting med häxorna eller så (nej det inte inte häxorna av roal dhal) 

    minns bara svaga bilder, bland annat att de var en "skepnad" lång och hårig som knackade på nåns dörr (man såg gestalten bakifrån) 

    Ett annat minne är att de skulle va från nån "häxsabbat" de var nå eldar å kvinnor som typ förvandlades till katter, 

    haha vet att de låter konstigt en skulle bli så sjukt glad om jag eller någon känner igen sig i detta :P

    har för ig att boken var typ mörkblå på framsidan. med 3 kvinnor i en hästvagn lr nåt sånt. :P 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-15 16:04
    Har även för mig att de var nån liten flicka som var sjuk och hon hade en katt :P

  • Svar på tråden Letar efter namnet på en barnbok "häxorna från/i" ???
  • Aniiee

    Häxtävlingen av Eva Ibbotson?


    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Humlan88
    Aniiee skrev 2015-05-15 16:04:35 följande:

    Häxtävlingen av Eva Ibbotson?


    Nix tyvärr inte den :(

    Har för mig att bilderna var ganska "vuxna" eller va man ska säga, ingen typisk barnbok
  • Madmoiselle

    Maj Bylock har skrivit en hel Häxserie;

    Häxprovet

    Häxans dotter

    Häxpojken

    Häxguldet

    Häxkatten

    Häxbrygden

    Häxdoktorn

    Kan det vara någon av dem? Det finns inga bilder innuti böckerna jag har, men framsidorna har lite vuxnare bilder.

  • Eivie

    Eller serien Vildhäxa. Första boken heter eldprovet tror jag. Men de är ju ganska nya så det beror på hur gammal du är :P

  • Aniiee
    Ego Lovers skrev 2015-05-15 19:29:28 följande:

    Häxorna från eastwick?

    Fast det var en film iof


    Det var en bok också. Och det var definitivt inte en barnbok med bilder i =P
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
  • Ego Lovers
    Aniiee skrev 2015-05-15 19:37:31 följande:
    Det var en bok också. Och det var definitivt inte en barnbok med bilder i =P
    Bokcitat, filmcitat, musikcitat, spelcitat..... har du inget vettigt att säga själv?
    Nä men en himla bra författare iaf.
  • Palestrina

    Det finns böcker om häxor från 90-talet av en författare som heter Jenny Nimmo, illustrerade av Angela Barret. Häxorna i Glenmagraw, bland annat. Kan det vara nåt?

  • Palestrina
    Humlan88 skrev 2015-05-22 09:56:59 följande:

    JaaaaaaaaaaaaaaaaAa den var de :D å tusen tack :D


    Jag bara sökte på "häxorna" eller om det var "häxor" på ett universitetsbibliotek. Har inte själv läst boken, men tänker nu låna den. Tror du att den passar för en 9-10-åring? Det verkar finnas fler böcker av samma författare, men inte så lätt att få tag på på svenska.
Svar på tråden Letar efter namnet på en barnbok "häxorna från/i" ???