• Anonym (knix)

dejt som vill bli kk

Hej! Har dejtat en tjej 2 gånger nu och idag berättar hon att hon inte vill ha någon relation då hon säger att det saknades något men att hon ville fortsätta vara vänner då hon tyckte vi funkade bra ihop.

Jag säger då att jag inte vill bara vara vänner då jag skulle ha svårt att se henne med andra men gav i alla fall förslaget om att vi kunde vara vänner om vi hade sex med varann utan känslor.

Hon går med på detta men hon ville att det skulle ske naturligt.

vadå naturligt? Det känns ju mera som en relations grej när man tycker om varan säger jag till henne.

Hon håller då med.

vad menar hon egentligen? Varför ville hon att det ska ske naturligt? Nån tjej får gärna svara på de där. Varför vill hon ha känslor iblandat för om hon inte vill ha en relation?

• Svar på tråden dejt som vill bli kk
  • Kereza

För att relationer med fel människor kan vara begränsande, och ställa krav på hur man lever. För att man inte vill "sitta fast" i någon som inte är rätt. Hon låter som att hon är smart nog att veta vad, och det är inte dig - men däremot kan hon tänka sig att vara kompis med dig, vilket känns som en komplimang - även om jag ifrågasätter hennes omdöme efter att ha läst ditt inlägg. DU däremot ställer då motkravet att du vill knulla också, för att få något ut av det - för får du inte ha henne för digsjälv så ska iaf dina preferenser anpassas till. Vilket bevisar att hon gjorde rätt; ett förhållande med dig hade troligen varit ungefär som att ha koppel.

Och innan du blir arg och känner dig kränkt nu då; du är ju inte kär i henne, för då skulle "sex utan känslor" inte varit på tapeten (om du inte är så dum att du inbillar dig att hon ska BLI kär av lite sex) alltså handlar din önskan om att slippa se henne med andra enbart om ditt ego; du vill inte at andra ska "lyckas" där du "misslyckats"

Hon gjorde helt rätt som avböjde ett förhållande med dig.

• Anonym (tjej)

Att något sker naturligt innebär inte med automatik att det är känslor inblandat. Förstår inte riktigt vad du får det ifrån. Jag tolkar det mer som att hon inte vill ha ett booty call kl.02 på natten utan att det i så fall kan bli sex någon gång när ni ändå träffas och umgås. Att det ska komma naturligt och inte bara vara billigt sex.

Så tolkar jag det. Inga känslor behöver vara inblandade då.

• Anonym (Mange)
    Anonym (tjej) skrev 2015-05-16 07:08:09 följande:

Att något sker naturligt innebär inte med automatik att det är känslor inblandat. Förstår inte riktigt vad du får det ifrån. Jag tolkar det mer som att hon inte vill ha ett booty call kl.02 på natten utan att det i så fall kan bli sex någon gång när ni ändå träffas och umgås. Att det ska komma naturligt och inte bara vara billigt sex.

Så tolkar jag det. Inga känslor behöver vara inblandade då.

Så tolkar jag det också..
  • Anonym (knix)

Äh, jag skiter i allt nu, jag är ändå dömd att leva mitt liv som singel.

• Anonym (.)
    Kereza skrev 2015-05-16 07:00:52 följande:

För att relationer med fel människor kan vara begränsande, och ställa krav på hur man lever. För att man inte vill "sitta fast" i någon som inte är rätt. Hon låter som att hon är smart nog att veta vad, och det är inte dig - men däremot kan hon tänka sig att vara kompis med dig, vilket känns som en komplimang - även om jag ifrågasätter hennes omdöme efter att ha läst ditt inlägg. DU däremot ställer då motkravet att du vill knulla också, för att få något ut av det - för får du inte ha henne för digsjälv så ska iaf dina preferenser anpassas till. Vilket bevisar att hon gjorde rätt; ett förhållande med dig hade troligen varit ungefär som att ha koppel.

Och innan du blir arg och känner dig kränkt nu då; du är ju inte kär i henne, för då skulle "sex utan känslor" inte varit på tapeten (om du inte är så dum att du inbillar dig att hon ska BLI kär av lite sex) alltså handlar din önskan om att slippa se henne med andra enbart om ditt ego; du vill inte at andra ska "lyckas" där du "misslyckats"

Hon gjorde helt rätt som avböjde ett förhållande med dig.

Hehe, att en kvinna vill "vara kompis" med en man är knappast något smickrande för mannen. 

Jag tycker inte hon låter sådär smart. Låter som att hon vill umgås men inte nödvändigtvis ha sex, så då säger hon att de kan göra saker och så får hon se. Hon vill alltså få sina kvinnliga behov av uppskattning uppfyllda samtidigt som hon inte ger något av vad han vill ha.

Kass tjej, han bör dumpa och gå vidare. Eller helt enkelt se till att det börjar med sexet.
Svar på tråden dejt som vill bli kk