• Anonym (aj)

Gravid och bistick???

Jag är gravid i v 8 och var nyligen ute och fick då två bistick i benet. Detta hände för kanske 15-20 min sedan. Det sved till och kliades lite i kanske 5 min sen smärtade det. Nu känns det mest varmt och lite svullet på sticken (de sitter på nästan samma ställe). Och det var bin, inte getingar eller något annat.

Nu är jag jätteorolig att det ska kunna påverka barnet på något sätt eller att jag ska få missfall. Jag skulle ringa till sjukvårdsupplysningen men det var 39 min kötid. Försökte googla på det men hittade inte så mycket info om nåt sånt. Är det någon som vet?

Rent logiskt försöker jag tänka att det inte borde vara värre än något annat insektsbett eller stick, men jag är ändå väldigt orolig nu. Hjälp! :(

• Svar på tråden Gravid och bistick???
  • Anonym (Stava rätt)

Det heter bestick, och det är inte farligt att sticka sig på.

• IsDimma
    Anonym (Stava rätt) skrev 2015-05-16 14:53:19 följande:

Det heter bestick, och det är inte farligt att sticka sig på.

Har du ens läst trådstarten? Det handlar alltså om ett bi eller en geting. Inga bestick.

Men ts. Nej, jag tror det är helt ofarligt om du inte är allergisk iaf.
  • IsDimma
    IsDimma skrev 2015-05-16 15:53:37 följande:
    Har du ens läst trådstarten? Det handlar alltså om ett bi eller en geting. Inga bestick.

Men ts. Nej, jag tror det är helt ofarligt om du inte är allergisk iaf.
    Nåja. Ts var tydligen helt säker på att det var ett bi och inte en geting. sorry!
  • Anonym (aj)
    IsDimma skrev 2015-05-16 16:16:32 följande:
    Nåja. Ts var tydligen helt säker på att det var ett bi och inte en geting. sorry!
    Ja det var i samband med bikupan, så det är jag 100% säker på :).

Råkade starta två trådar och den andra fick iaf något mer seriöst svar än det första svaret i denna tråd. Känner mig lite lugnare nu, och svullnaden på bisticken gick ner väldigt fort, så jag tänker att det inte borde vara någon fara längre. Tack för svaret!
Svar på tråden Gravid och bistick???