• Tocopherol

    Finns det såna där RIKTIGA gentlemäns fortfarande?

    Jag tittade på en TV serie nyligen (Terra Nova, för de som undrar), där det finns flertalet karaktärer, men framförallt en som fick mig fundera på detta. Killen (Reynolds, för de som har sett serien) är en ung militär som får upp ögonen för en 16-årig flicka. Han är så där otroligt gentleman-aktig. Frågar hennes pappa om lov, berättar öppen sina intentioner (att en dag gifta sig med henne) men säger att han självklart ska vänta osv. Han hånglar upp henne rätt rejält efter ett par barntillåtna dejter, men går inte längre osv.  

    Jag blev helt varm i kroppen över denne kille (som är en bra bit över 16 - kollade upp skådisen och han är ett år äldre än mig, så det är okej, för er som eventuellt förfasas), och visst är han rätt snygg, men inte SÅÅ snygg. Nej det var helt och hållet hans personlighet i serien som fick mig på fall. (Okej, hans sexpack som jag anar att han har, trots att han aldrig tar av sig tröjan, är sexigt men det finns sååå mycket snyggare killar därute som jag INTE blir så här av.) Jag tror eventuellt att jag blev lite betuttad för att jag kände igen mig i den 16-åriga tjejen också (smart men något socialt awkward), som är ganska mycket som mig själv som tonåring, förutom en hel del smartare. 

    Alltså, finns det såna här killar längre? Såna här riktiga gentlemäns som öppnar dörren, behandlar en med total respekt, tycker att det är totalt charmigt att man är en smart nörd som älskar vetenskap och gärna kommer med fakta i de flesta situationer, även fast han kanske inte är lika intresserad. Som avgudar dig, beskyddar dig och charmar öronen av dig? Jag inser att det är en fiktionell karaktär, men nog måste det finnas riktiga grabbar som är så? Eller? Och var finner man isåfall dessa?

    Diskutera gärna, även om det blir lite OT.

  • Svar på tråden Finns det såna där RIKTIGA gentlemäns fortfarande?
  • Tocopherol

    Ja ... vad ska man säga efter att ha sett det klippet. Men det finns vi kvinnor som fortfarande är ladys också. Jag är och har aldrig varit feminist. Självklart är jag för lika rättigheter i form av lön, rösträtt osv, men samtidigt är vi och kommer aldrig vara helt lika (män kan inte föda barn eller amma, män är i allmänhet starkare osv), och det är helt sjukt att försöka. Jag tycker det är synd att tvätta bort de olikheter som gör livet spännande. Jag tror de flesta män skulle föredra en kvinna som beter sig som en lady, också. Själv vill jag ha min man manlig, och själv vara kvinnlig. Jag antar att de tjejerna i det här klippet inte skulle uppskatta om en man höll upp dörren för dem, heller ...

  • Anonym (J)

    Finns det några gentlekvinnor kvar är min fråga? Såna som kan behärska sig själva, som inte knullar allt som rör sig, som har lite värdighet kvar. Som klär sig normalt och inte i shorts som visar arslet eller tröjor som visar allt. Tänk dig för. Män kanske blir svin för att kvinnor är så jävla behövande.

  • fr0kenandersson
    Tocopherol skrev 2015-05-16 13:56:02 följande:

    Ja ... vad ska man säga efter att ha sett det klippet. Men det finns vi kvinnor som fortfarande är ladys också. Jag är och har aldrig varit feminist. Självklart är jag för lika rättigheter i form av lön, rösträtt osv, men samtidigt är vi och kommer aldrig vara helt lika (män kan inte föda barn eller amma, män är i allmänhet starkare osv), och det är helt sjukt att försöka. Jag tycker det är synd att tvätta bort de olikheter som gör livet spännande. Jag tror de flesta män skulle föredra en kvinna som beter sig som en lady, också. Själv vill jag ha min man manlig, och själv vara kvinnlig. Jag antar att de tjejerna i det här klippet inte skulle uppskatta om en man höll upp dörren för dem, heller ...


  • Anonym (...)
    Anonym (J) skrev 2015-05-16 14:28:29 följande:

    Finns det några gentlekvinnor kvar är min fråga? Såna som kan behärska sig själva, som inte knullar allt som rör sig, som har lite värdighet kvar. Som klär sig normalt och inte i shorts som visar arslet eller tröjor som visar allt. Tänk dig för. Män kanske blir svin för att kvinnor är så jävla behövande.


    Massor. Vi brukar dock räknas som töntiga och tråkiga och vara totalt osynliga för män 
  • Anonym (Jag)

    Jag är ganska mycket sån men det har inte hjälpt mig i att hitta tjejer. Vet inte hur många som verkligen vill ha den gentlemannen idag.

  • Anonym (Finnas)
    Anonym (J) skrev 2015-05-16 14:28:29 följande:

    Finns det några gentle kvinnor?


    Reser sig dom för äldre på bussen håller upp dörren?
  • Anonym (Kisen)

    Klassisk manlighet och kvinnlighet är ju trevligt för många av oss men det är viktigt att betona att det inte handlar om att den ena könsrollen ska vara underbar och ge service och uppskattning helt ensidigt.

    Jag har nog varit rejält uppvaktande och gett service men nog inte på något sätt fått särskilt mycket tillbaka - mest gnälligt bortskämt och opålitligt faktiskt - en sorts diva som inte ger särskilt mycket tillbaka.

    Vem vill vara en gentleman för den sortens partner? Glad

    Svar: ingen. Killar, akta er för tjejer som lurar er på tid och pengar... flytta framför allt inte ihop och skaffa inte barn ihop, det är bättre att leva själv och roligt och dejta bra tjejer när man vill...

  • Anonym (Kisen)
    Pope Joan II skrev 2021-03-31 18:13:32 följande:

    Fruktansvärt dålig serie som mycket rättvist kancellerades efter en säsong.


    Tack och lov.Glad
  • Anonym (Ultima)
    Anonym (Finnas) skrev 2021-03-31 13:17:43 följande:
    Reser sig dom för äldre på bussen håller upp dörren?
    Det är ju bara vanligt folkvett som alla borde agera på.

    På samma sätt som man inte slänger skräp, duschar folk med saliv när man talar eller kliar sig på könet under samtal med andra.

    Enbart patetiskt med människor som tror att det är att vara gentleman att orka hålla i en dörr.
  • Redpilled
    Anonym (Ultima) skrev 2021-03-31 19:36:45 följande:

    Det är ju bara vanligt folkvett som alla borde agera på.

    På samma sätt som man inte slänger skräp, duschar folk med saliv när man talar eller kliar sig på könet under samtal med andra.

    Enbart patetiskt med människor som tror att det är att vara gentleman att orka hålla i en dörr.


    Vanligt folkvett räcker långt. Mycket onödigt och bortkastat att agera gentleman eftersom det inte finns damer längre. Vem vill serva en jobbig krävande diva?
  • Anonym (Ultima)
    Redpilled skrev 2021-04-06 20:57:19 följande:
    Vanligt folkvett räcker långt. Mycket onödigt och bortkastat att agera gentleman eftersom det inte finns damer längre. Vem vill serva en jobbig krävande diva?
    Sen kan det bli fel också om folk ska hjälpa till med stolar när man inte är beredd på det.

    Ett oväntat stolsöverfall i knävecken på finare restaurang utomlands kan fälla både man och kvinna.
Svar på tråden Finns det såna där RIKTIGA gentlemäns fortfarande?