Anonym (Typ samma sits) skrev 2015-05-24 22:37:05 följande:
Jag kände att det var rätt känslolöst mellan oss och lite annat som jag inte vill gå in på för då blir det en novell ;). Jag började längta tillbaka till honom på riktigt först när han slutade höra av sig typ varje dag och började må bra igen. Sa att jag ville komma tillbaka typ 2,5 månader efter att jag flyttat. Men nu vet inte han vad han vill längre :( Han blev så sviken vid separationen så han känner sig för osäker på mig och vet inte om han kan lita på mig igen. Men att han fortfarande har känslor kvar men vill just nu inte. Vi umgås lite casual, typ äter, fikar eller gör något skoj ihop med barnet. Det tror jag är bra. Att visa att man mår bra så han minns vad han saknar hos dig. Är svårt när man mår dåligt men försök vara stark. Inte höra av dig i onödan, framförallt inte varje dag. Har själv kvävt mitt ex men nu när jag mår bättre hoppas jag att jag kan hålla mig i kragen.
Såå:
1. Försök att inte höra av dig mer än absolut nödvändigt.
2. Må bra! Gör sånt som du mår bra av! Träffa nya människor men inte för att ragga eller dejta, det tror jag skulle få helt motsatt effekt på honom. Försök åtminstånde hålla dig samlad och vara glad och trevlig när ni träffas. (Även om det känns mer rätt att gråta ögonen ur sig och böna och be)
3. Prata ut. Inte med honom. Han vet mycket väl vart du står. Prata med släkt och vänner. Det hjälper mig jättemycket iallafall! Kanske ta ett deeptalk med honom, säga precis som det är och vad du skulle vilja och vad som skulle bli annorlunda ifall ni blir ett par igen. men har du redan gått igenom det med honom så ska du inte tjata. För det verkar inte gå hem har jag märkt.. ;)
4. Förbered dig på att det kanske inte blir ni igen. Tråkigt men sant. Och skitjobbigt att ens tänka den tanken men man måste nog ha det i beräkningarna tyvärr :(
Samma sits här... Lämnade honom för 2 år sen (långa historier bakom) och sa efter 4 mån att jag ville det skulle vara vi igen. Trots att han kämpat för att få tillbaka mig så blev han rädd och osäker när jag slutligen ville samma sak... Där är vi nu. Han vet inte om han vill ta mig tillbaka. Vi hörs sällan, ses ibland med barnen...
För att det ska funka mellan oss så behöver han släppa mitt svek och se framåt och där är han inte än. Vet inte om han nånsin kommer dit heller...
Till ts, de råd du fått är bra. Jag började tänka om när mitt ex slutade "tjata" på mig. Han var trevlig och omtänksam när det gällde barnen och verkade må bra.