• Anonym (lever på hoppet)

Någon som har valt att gå tillbaka till sitt ex?

Är det någon som har gjort slut och sedan valt att gå tillbaka till sitt ex? Vad var det som fick det att ändra dig? Efter hur lång tid kom du på att ni faktiskt ska vara tillsammans?

Jag behöver höra lite solskenshistorier! Har varit singel i snart en månad och jag hoppas varje dag att han ska komma tillbaka. Vi hade det bra ihop (inte jämt såklart men oftast) så jag vet att vi skulle kunna ge det en ärlig chans, men han är envis. Han lämnade mig på grund av att hans känslor har svalnat. Efter så många år vi har bakom oss vet jag ju att känslorna kommer och går. Förstår inte varför han inte kan inse det. Jag vet att det inte hjälper att böna och be och tjata men det är så svårt att inte få vräka ur sig alla känslor! Vill ju att han ska veta att jag gör allt för honom. Är rädd att han tror att jag har gått vidare om jag inte förklarar hur mycket jag älskar honom. 

• Svar på tråden Någon som har valt att gå tillbaka till sitt ex?
  • Långbenopluto

Men snälla du, skaffa lite bättre självkänsla!

Sörj denna kille och gå vidare i livet. Du kommer träffa den rätta en dag, jag lovar!

• Anonym (Jag)

Jag valde gå tillbaka till exet. 4 år tog det innan vi inledde en relation igen. Har barn ihop och väntar smått igen. Blev ihop för 1,5 år sen

• Anonym (Typ samma sits)

Jag kände att det var rätt känslolöst mellan oss och lite annat som jag inte vill gå in på för då blir det en novell ;). Jag började längta tillbaka till honom på riktigt först när han slutade höra av sig typ varje dag och började må bra igen. Sa att jag ville komma tillbaka typ 2,5 månader efter att jag flyttat. Men nu vet inte han vad han vill längre :( Han blev så sviken vid separationen så han känner sig för osäker på mig och vet inte om han kan lita på mig igen. Men att han fortfarande har känslor kvar men vill just nu inte. Vi umgås lite casual, typ äter, fikar eller gör något skoj ihop med barnet. Det tror jag är bra. Att visa att man mår bra så han minns vad han saknar hos dig. Är svårt när man mår dåligt men försök vara stark. Inte höra av dig i onödan, framförallt inte varje dag. Har själv kvävt mitt ex men nu när jag mår bättre hoppas jag att jag kan hålla mig i kragen.

Såå:

1. Försök att inte höra av dig mer än absolut nödvändigt.

2. Må bra! Gör sånt som du mår bra av! Träffa nya människor men inte för att ragga eller dejta, det tror jag skulle få helt motsatt effekt på honom. Försök åtminstånde hålla dig samlad och vara glad och trevlig när ni träffas. (Även om det känns mer rätt att gråta ögonen ur sig och böna och be)

3. Prata ut. Inte med honom. Han vet mycket väl vart du står. Prata med släkt och vänner. Det hjälper mig jättemycket iallafall! Kanske ta ett deeptalk med honom, säga precis som det är och vad du skulle vilja och vad som skulle bli annorlunda ifall ni blir ett par igen. men har du redan gått igenom det med honom så ska du inte tjata. För det verkar inte gå hem har jag märkt.. ;)

4. Förbered dig på att det kanske inte blir ni igen. Tråkigt men sant. Och skitjobbigt att ens tänka den tanken men man måste nog ha det i beräkningarna tyvärr :(

• Anonym (maja)
    Anonym (Typ samma sits) skrev 2015-05-24 22:37:05 följande:

Jag kände att det var rätt känslolöst mellan oss och lite annat som jag inte vill gå in på för då blir det en novell ;). Jag började längta tillbaka till honom på riktigt först när han slutade höra av sig typ varje dag och började må bra igen. Sa att jag ville komma tillbaka typ 2,5 månader efter att jag flyttat. Men nu vet inte han vad han vill längre :( Han blev så sviken vid separationen så han känner sig för osäker på mig och vet inte om han kan lita på mig igen. Men att han fortfarande har känslor kvar men vill just nu inte. Vi umgås lite casual, typ äter, fikar eller gör något skoj ihop med barnet. Det tror jag är bra. Att visa att man mår bra så han minns vad han saknar hos dig. Är svårt när man mår dåligt men försök vara stark. Inte höra av dig i onödan, framförallt inte varje dag. Har själv kvävt mitt ex men nu när jag mår bättre hoppas jag att jag kan hålla mig i kragen.

Såå:

1. Försök att inte höra av dig mer än absolut nödvändigt.

2. Må bra! Gör sånt som du mår bra av! Träffa nya människor men inte för att ragga eller dejta, det tror jag skulle få helt motsatt effekt på honom. Försök åtminstånde hålla dig samlad och vara glad och trevlig när ni träffas. (Även om det känns mer rätt att gråta ögonen ur sig och böna och be)

3. Prata ut. Inte med honom. Han vet mycket väl vart du står. Prata med släkt och vänner. Det hjälper mig jättemycket iallafall! Kanske ta ett deeptalk med honom, säga precis som det är och vad du skulle vilja och vad som skulle bli annorlunda ifall ni blir ett par igen. men har du redan gått igenom det med honom så ska du inte tjata. För det verkar inte gå hem har jag märkt.. ;)

4. Förbered dig på att det kanske inte blir ni igen. Tråkigt men sant. Och skitjobbigt att ens tänka den tanken men man måste nog ha det i beräkningarna tyvärr :(

Samma sits här... Lämnade honom för 2 år sen (långa historier bakom) och sa efter 4 mån att jag ville det skulle vara vi igen. Trots att han kämpat för att få tillbaka mig så blev han rädd och osäker när jag slutligen ville samma sak... Där är vi nu. Han vet inte om han vill ta mig tillbaka. Vi hörs sällan, ses ibland med barnen...

För att det ska funka mellan oss så behöver han släppa mitt svek och se framåt och där är han inte än. Vet inte om han nånsin kommer dit heller...

Till ts, de råd du fått är bra. Jag började tänka om när mitt ex slutade "tjata" på mig. Han var trevlig och omtänksam när det gällde barnen och verkade må bra.
  • Anonym (Är där)

Väcker liv i denna tråd igen då jag har lite funderingar.

Mitt ex som dumpade mig, verkar fortfarande ha känslor fast han sa att han inte hade det när han gjorde slut. Vi har kontakt igen nu efter ett uppehåll, han säger att han saknar mig, men vill inte ses än då han behöver mer tid.

Vad ska jag göra? Vill ju bara va med honom :(

• Anonym (Sorgsen)

Hoppar in jag också. Mitt ex som gjorde slut trots att han hade känslor för mig sa han men han tyckte att vi bråkade för mycket och jag vart väldigt besviken på honom. Jag sa åt honom att jag aldrig vill höra av honom igen och han sa att han förstod. Gått bara nåra veckor så känslan av att han var "den rätta" kanske försvinner men har aldrig träffat nån som klickat så bra med mig.

Ska man våga hoppas på att det kan va värt med ett nytt försök senare? Vet dock inte hur jag ska få honom och ta kontakt för jag sa ju att jag inte vill ha kontakt men vill endå att han tar det beslutet eftersom han va den som va mest osäker. Tror inte att det kan funka annars om inte han går in till 100% isf.

Svar på tråden Någon som har valt att gå tillbaka till sitt ex?